Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Uluslararası İlişkiler-2014 | ULI3004 | Theories of International Relations | Zorunlu | 6 | 5,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Uluslararası İlişkiler-2014 | ULI3004 | Theories of International Relations | Zorunlu | 6 | 5,00 | 4 | 0 |
Bu ders lisans seviyesindeki öğrenciler için dizayn edilmiş olup temel amacı Uluslararası İlişkiler alanındaki ana akım teorilerin tanıtılması yanında disiplin içerisinde teorik düşünmek, teori yapım süreçleri ve teori pratik arasındaki dengenin irdelenmesini ve temel teorik eserlerin ve teorisyenlerin sistematik bir şekilde öğrencilere tanıtılmasını amaçlamaktadır. Günümüzün küreselleşen dünyasında uluslararası ilişkiler giderek karmaşık bir hal almakta ve kapsamı ve boyutu genişleyen bu alanda teorik düşünmek ve alana yön veren teorik tartışmaların, teorisyenlerin ve kuramsal olguların incelenmesi alan çalışanları ve öğrencileri için önemi giderek artan bir gereksinim haline gelmektedir. Bu bağlamda bu ders bir giriş dersi olmakla birlikte ağırlığı ve önemi bakımından Uluslararası İlişkiler öğrencilerinin müfredatında öncelikli bir yeri vardır.
-
The course is a follow-up course for the Theories of International Relations I, where the significance, roles and uses of theory in the discipline as well as the methodology and levels of analysis in International Relations are discussed. This subsequent course surveys the mainstream streams and critical approaches to the subject by providing a critical examination of international relations as a field of study. Realism, Liberalism, English School, Constructivism, Marxism, as well as other post-positivists approaches such as Normative Theory, Critical Theory, Post-Modernism, Feminism, Environmental and non-Western IR approaches will be analyzed in details during the classes.
Dersler, quizler ve ödevler.
-
İngilizce
1) Viotti, Paul R., ve Mark V. Kauppi. International Relations Theory. 5.th Edition. New York : London: Pearson Longman, 2012. 2) Dunne, Timothy, Milja Kurki, ve Steve Smith, ed. International relations theories: discipline and diversity. Third edition. Oxford: Oxford University Press, 2013.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Intrduction |
2 | Realism |
3 | Neo-Realism |
4 | Liberalism |
5 | Neoliberalism |
6 | Marxism |
7 | English School |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Normative Theory |
10 | Critical Theory |
11 | Post Structuralism |
12 | Post Colonialism |
13 | Feminism |
14 | Green Theory |
15 | Non-Western IR |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |