Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Hemşirelik - 2013 TRD121 Türk Dili I Zorunlu 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk dilinin tarihsel gelişiminin yanı sıra Türkiye Türkçesinin dil özelliklerinin öğretilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk dilinin tarihsel gelişimi ve Türkiye Türkçesi dil özellikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma, derse katılım ve sınav.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Türk Dili Kitabı. Editör: Gülden Sağol Yüksekkaya. Duyap Yayıncılık. İstanbul, 2006. Demir, Nurettin ve Emine Yılmaz (2003). Türk Dili El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayıncılık. Yükseköğretim Kurulu (1990). Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri. Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci Türk dilinin tarihsel gelişimini bilir.
  • Öğrenci Türkiye Türkçesinin dil özelliklerini bilir.
  • Öğrenci anlatım türlerinin ayırımına varır.
  • Öğrenci eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme ve inisiyatif kullanma becerisi edinir.
  • Öğrenci sözlü ve yazılı iletişim becerisi kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dil( Dil- Millet İlişkisi/ Dil-Kültür İlişkisi).
2 Yeryüzündeki Diller.
3 Kaynakları Bakımından Dil Aileleri. Yapı Bakımından Dil Grupları.
4 Türk Dilinin Tarihi Devirleri. Türk Yazı Dilinin Tarihi Gelişimi.
5 Eski Türkçe- Orta Türkçe- Yeni Türkçe- Modern Türkçe.
6 Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları.
7 Ses Bilgisi.
8 çalışma haftası
9
10 Ses Bilgisi. Şekil Bilgisi- Kökler Ekler (Yapım ve Çekim Ekleri)
11 Anlam ve Vazifeleri Bakımından Kelimeler.
12 Anlam Bilimi- Kelimede Anlam- Kelimeler Arası İlişkiler.
13 Cümle Bilgisi- Kelime Gruplarının Özellikleri.
14 Kelime Gruplarının Çeşitleri.
15 Cümlenin Unsurları.
16 Cümle Çeşitleri ve Cümle Tahlilleri.
17 çalışma haftası
18

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5