Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Beslenme ve Diyetetik - 2013 TRD122 Türk Dili II Zorunlu 2 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sözlü ve yazılı anlatım türlerini öğretmek; eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme ve inisiyatif kullanma becerisi edindirmek; sözlü ve yazılı iletişim becerisi kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sözlü ve yazılı anlatım türleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Türk Dili Kitabı. Editör: Gülden Sağol Yüksekkaya. Duyap Yayıncılık.İstanbul, 2006. Demir, Nurettin ve Emine Yılmaz (2003). Türk Dili El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayıncılık. Yükseköğretim Kurulu (1990). Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri. Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci yazılı anlatım (edebi) türlerini bilir.
  • Öğrenci sözlü anlatım türlerini bilir.
  • Öğrenci bilgiyi kullanabileceği çalışmalar yapabilir.
  • Öğrenci eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme ve inisiyatif kullanma becerisi edinir.
  • Öğrenci sözlü ve yazılı iletişim becerisi kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Konu, amaç, ana düşünce, ilmî dil, plân.
2 Dilekçe yazımı.
3 Tutanak, deneme.
4 Fıkra, makale, tenkit, tanıtma.
5 Mektup, hatırat.
6 Özgeçmiş, biyografi.
7 Seyahatname, sohbet, röportaj, nutuk.
8 Arasınav
9 Sınav kağıtları üzerinde görüşme, cevapların değerlendirilmesi. Herhangi bir konu üzerinde tartışma.
10 Tiyatro, masal, şiir.
11 Hikâye, roman.
12 Konferans, bildiri, rapor, ilmî araştırma.
13 İlmî araştırma yöntemleri: Kitap, kütüphane ve bilgisayardan faydalanma, okuma, not alma.
14 Bir kitabın şekil bakımından nasıl meydana geldiği:dış ön kapak, ithaf sayfası, iç kapak, kısaltmalar, vd. Bibliyografya çeşitleri ve kuralları.
15 Dipnot kuralları.
16 Çalışma haftası
17 Yılsonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 1 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 1 2
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5