Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği OZAE102 Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozuklugu Zorunlu 1 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Temel kavramlar; zihin yetersizliği olan bireyler; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; zihin yetersizliği olan bireye, OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

AAIDD Tarafından Yapılan Zihin Yetersizliği Tanımları ve Kuramsal Temelleri; Sınıflama; Yaygınlık; Nedenler; Zekânın ve Uyumsal Davranışların Değerlendirilmesi; Hafif-Orta-Ağır Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Özellikleri; Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimleri; Otizm Spektrum Bozukluğunun Tanımı; Belirtileri; Nedenler; Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi; Eğitim Gereksinimleri; Olası Eğitim Alternatifleri; Kanıt Temelli Uygulamalar; Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aydan, A. (2003) Otizmde İlk Adım. Epsilon Yayınevi, İstanbul Eripek, S. (2012) Zihin Yetersizliği Olan Bireyler ve Eğitimleri. Eğiten Kitap

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireyler İle İlgili Dünyadaki Ve Türkiye’deki Çalışmaların Gelişimsel Tarihini Tartışır.
  • Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireyler İle İlgili Temel Terim Ve Kavramları Doğru Bir Biçimde Betimler.
  • Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğuna (OSB) Sebep Olabilecek Biyolojik ve Çevresel Etmeleri Sınıflandırır.
  • Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğuna (OSB) Sahip Çocuk ve Bireylerin Aileleri Üzerindeki Olası Etkilerini Açıklar.
  • Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğuna (OSB) Sahip Çocuk ve Bireyler İlgili Bilimsel Dayanaklı Uygulamaları Tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 Zihin Yetersizliği Kavramının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi
3 Zihinsel Yetersizlik Oluşturabilecek Nedenler
4 Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Gelişim Özellikleri
5 Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyleri Tanılama Süreci: Eğitsel ve Tıbbi Tanılama
6 Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylere ve Ailelerine Yönelik Tutumlar, Destekler ve Yasal Haklar
7 Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan Eğitimsel ve Öğretimsel Yaklaşımlar
8 Ara Sınav Haftası
9 Otizm Spektrum Bozukluğu Kavramının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi
10 Otizm Spektrum Bozukluğu Oluşturabilecek Nedenleri Hakkında Yapılan Tartışmalar
11 Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Bireylerin Gelişim Özellikleri
12 Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Bireyleri Tanılama Süreci: Eğitsel ve Tıbbi Tanılama
13 Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Bireylere ve Ailelerine Yönelik Tutumlar, Destekler ve Yasal Haklar
14 Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan Eğitimsel ve Öğretimsel Yaklaşımlar
15 Genel tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Araştırma ve Hazırlığı 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 7 4 28
Final ve Hazırlığı 7 4 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5