Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE102 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozuklugu | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE102 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozuklugu | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Temel kavramlar; zihin yetersizliği olan bireyler; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; zihin yetersizliği olan bireye, OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
-
AAIDD Tarafından Yapılan Zihin Yetersizliği Tanımları ve Kuramsal Temelleri; Sınıflama; Yaygınlık; Nedenler; Zekânın ve Uyumsal Davranışların Değerlendirilmesi; Hafif-Orta-Ağır Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Özellikleri; Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimleri; Otizm Spektrum Bozukluğunun Tanımı; Belirtileri; Nedenler; Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi; Eğitim Gereksinimleri; Olası Eğitim Alternatifleri; Kanıt Temelli Uygulamalar; Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği.
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
Aydan, A. (2003) Otizmde İlk Adım. Epsilon Yayınevi, İstanbul Eripek, S. (2012) Zihin Yetersizliği Olan Bireyler ve Eğitimleri. Eğiten Kitap
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş |
2 | Zihin Yetersizliği Kavramının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi |
3 | Zihinsel Yetersizlik Oluşturabilecek Nedenler |
4 | Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Gelişim Özellikleri |
5 | Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyleri Tanılama Süreci: Eğitsel ve Tıbbi Tanılama |
6 | Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylere ve Ailelerine Yönelik Tutumlar, Destekler ve Yasal Haklar |
7 | Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan Eğitimsel ve Öğretimsel Yaklaşımlar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Otizm Spektrum Bozukluğu Kavramının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi |
10 | Otizm Spektrum Bozukluğu Oluşturabilecek Nedenleri Hakkında Yapılan Tartışmalar |
11 | Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Bireylerin Gelişim Özellikleri |
12 | Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Bireyleri Tanılama Süreci: Eğitsel ve Tıbbi Tanılama |
13 | Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Bireylere ve Ailelerine Yönelik Tutumlar, Destekler ve Yasal Haklar |
14 | Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan Eğitimsel ve Öğretimsel Yaklaşımlar |
15 | Genel tekrar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |