Program Tanımları
Dünyada öğretim teknolojileri alanının tarihçesi her ne kadar 20. yüzyılın başlarına dayanmakta olsa da, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi bünyesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü 1998 yılında kurulmuştur. Bölümümüzün önceki başkanları Prof. Dr. Hikmet SAVCI (1998 - 1999) ve Prof. Dr. Esat HAMZAOĞLUdur (1999 - 2000).
Bölümümüzde başarılı bir şekilde çalışmalarını bitirenlere lisans diploması verilmektedir.
Bölümümüzde YÖK'ün belirlediği şartlarla öğrenci kabul edilmektedir. Öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan YKS sınavının sayısal puan türüne göre yerleştirilmektedir.
Öğrencinin daha önce tamamlamış veya devam etmekte olduğu formal yüksek öğrenimde almış oldukları dersler, üniversitenin ilgili yönergeleri çerçevesinde bazı derslerin yerine sayılabilmektedir ve bu derslerden muaf sayılmaktadır. Ayrıca, öğrenciler ilk kayıt sürecinde, İngilizce veya başka yabancı dil biliyorlarsa (formal veya non-formal şekilde öğrenilmiş) rektörlük tarafından yapılan yabancı dil muafiyet sınavına girerek, bu derslerden de muaf olabilirler.
YÖK'ün belirlediği koşullar ve kurallar haricinde bölümün herhangi bir yeterlilik koşulu veya kuralı mevcut değildir.
Program yarıyıl esasına dayalı toplam 8 yarıyıl ve 4 yıllık bir programdır. Alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür derslerinden oluşmaktadır. Program eğitim dili Türkçedir. Bölümümüzde bir adet profesör, 2 doktor öğretim üyesi, iki öğretim görevlisi ve dört adet araştırma görevlisi bulunmaktadır. Ayrıca, başka bölümde olup bölümümüzde görevlendirilmiş bir araştırma görevlisi ve ÖYP programıyla gelmiş bir araştırma görevlisi bulunmaktadır. Ayrıca, yarı zamanlı olarak ders vermekte olan üç hocamız vardır.
Mezun öğrencilerimiz; bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği yanı sıra, bilgi-bilişim merkezi yöneticiliği ve danışmanlığı, ölçme ve değerlendirme uzmanlığı, yazılım-tasarım geliştirme uzmanlığı, bilgisayar sistemleri ve web tasarımcılığı, bilgisayar programcılığı, ağ yöneticiliği, sistem ve multimedya tasarımcılığı, multimedya ve grafik tasarımcılığı, test ve değerlendirme uzmanlığı gibi çeşitli alanlarda çalışabilmektedir.
Bölümümüzden başarıyla mezun olan öğrencilerin yüksek lisans ve doktora alanında çalışmalarına devam etmelerine imkan tanınmaktadır. Her ne kadar bu geçişler YÖK mevzuatı gereğince yapılsa da, özetle aşağıdaki kriterler geçerlidir. Detaylı bilgi için YÖK’ün ilgili mevzuatına bakılmalıdır. Yüksek Lisansa Geçiş: Lisans derecesi, ALES, Bilim Sınavı ve Mülakat Doktoraya Geçiş: Yüksek Lisans derecesi, ALES, ÜDS, Bilim Sınavı ve Mülakat
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Marmara Üniversitesi Sınav Yönetmeliğine göre yapılmakta olup, detaylı bilgi için http://www.marmara.edu.tr/dosya/mevzuat/yeni/mu_yonetmelik_onlisans_lisans_v36.pdf linkinde detaylı bilgi elde edilebilir. Mevcut öğrencilerimiz için başarı puanı genel kural vizenin yüzde 40 ile final sınavının yüzde altmışı toplanarak hesaplanmaktadır. Notlandırmada bağıl değerlendirme sistemi (çan sistemi diye bilinen) geçerlidir.
Bölümümüze başlayan öğrencilerin 8 dönemlik programın tüm derslerini alması ve başarılı olması beklenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin lisans diploması alabilmeleri için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4 üzerinden en az 2 olması gerekmektedir. Bu konuda detaylı bilgi için Marmara Üniversitesinin ilgili mevzuatına bakınız.
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Dr.Öğr. Üyesi Ahmet Feyzi SATICI Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü, BÖTE Anabilim Dalı, Göztepe Kampusu - Kadıköy/İstanbul
Bölümümüz dahilinde iki adet sınıf bulunmaktadır. Sınıflarımızdan birisinde projektör mevcuttur. Diğer sınıfta ise kalemle yazılan beyaz tahta mevcuttur. Bölümümüzde ayrıca, bir adet seminer odası bulunmaktadır. Bölümümüze ait 4 adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır. Bunlardan 2 tanesi bölüm dersleri için, 2 tanesi servis laboratuvarı olarak diğer bölümlerin hizmetine sunulmaktadır. Bilgisayar labaratuvarlarından üçünde projektör olup, bir diğerinde projektör mevcut değildir. Laboratuvarlardaki bilgisayar sayısı 19 ile 29 arası değişmektedir.