Program Tanımları
Türkçe Eğitimi Bölümü, Atatürk Eğitim Fakültesinde , 1998 - 1999 Öğretim Yılında faaliyete başlamıştır. Türkçe Eğitimi Bölümü lisans derslerinde; alan dersleri eğitim dersleri ve seçmeli dersler yer almaktadır. Alınan lisans dersleriyle birlikte, yenilikçi yöntem, teknik ve kuramlarla öğrencilere bilgileri sunma becerileri öğretmen adaylarına aşılanmaktadır. “Yaparak Öğrenme” esasına dayanarak derslerde uygulamaya özel bir önem verilmektedir.
Öğretmenlik
Orta öğretim kurumları sayısal bölümlerden mezun olmak gerekmektedir. Lisans programına başvuran adayların Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puan türünde yeterli puan almış olması gerekmektedir. Ortaöğretim mezunlarının girmiş olduğu Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı ile öğrenci kabul etmektedir.
Lisans programına başvurabilmek için orta öğretim kurumları sözel bölümlerden mezun olmak gerekmektedir. Lisans programına başvuran adayların Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı sınavından yeterli puan almış olması gerekmektedir.
Öğrenciler ortaöğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalılar.
Türkçe eğitiminde bilgi ve beceri bakımından yüksek sorumluluk sahibi öğretmenler yetiştirmek. Türkçe eğitiminde bilgi ve beceri bakımından yüksek sorumluluk sahibi öğretmenler yetiştirmek. Türkçeyi anlayan, Türkçeye karşı olumlu tutum geliştiren ve bilimsel okuryazarlık kazancıyla mezun olabilecek öğretmen adayları yetiştirmektir.
İlköğretim okullarının ikinci kademesine (6-8) Türkçe öğretmeni olmak. Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olanlar, bu kademedeki Türkçe derslerini vermek. Dershanelerde yine fen bilgisi öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde lisans düzeyinde ders verebilmektedirler.
Lisansüstü eğitime geçiş sağlanabilir. Bu amaç doğrultusunda herhangi bir üniversitenin yüksek lisans ve doktora programlarına katılanılabilir. Çeşitli üniversitelerde öğretim görevlisi olarak veya okutman olarak çalışabilir.
Öğretim süreci boyunca iki tane yazılım sınav yapılmaktadır. Bu yazılı sınavlardan ilki olan vizede alınan sonuçlar genel değerlendirme içerisinde % 40 oranında etkilidir. İkinci sınav ise final olarak adlandırılıp genel değerlendirmeye % 60 oranında etkili olacaktır. Bunun haricinde çeşitli ödevlerde bu notlara etki edebilir.
Derslerini başarıyla tamamlamak (240 kredi). İlk iki yıl GANO olarak adlandırılan bağıl değerlendirme sonucuna göre 1,80 dereceyi yakalayamayan öğrenciler bir üst sınıf olan 3. sınıfa geçememektedirler. Bir üst sınıfa geçenlerde toplamda 240 krediyi tamamlamaları halinde mezun olabilmektedirler.
Örgün eğitim ve uzaktan eğitim birlikte yapılmaktadır.
MArmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü, 34722 Göztepe-Kadıköy/ İstanbul Doç. Dr. Latif BEYRELİ (Bölüm Başkanı) Doç. Dr. Ahmet BENZER (AKTS/DS Koordinatörü)
Dört adet derslik mevcuttur. Bir adet bilgisayar laboratuvarı.