Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Güzel Sanatlar Eğitimi

Program Tanımları

Kuruluş

Yüksek Lisans Programı 01/10/1999 tarihinde açılmıştır. Daha önce Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak açılan tezli yüksek lisans programı, 01/10/1999' dan itibaren Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak sürdürülmektedir.

Kazanılan Derece

Aldıkları derslerden 21 kredi( 60 ECTS ) tamamlayan öğrenciler 4.00 lık sistem üzerinden en az 2 puan alıp derslerini bitirerek ve tez hazırlayarak Uzman derecesini almaya hak kazanmaktadır.

Kabul ve Kayıt Koşulları

1)Lisans Diploması 2)ALES sınavından geçerli puan almış olmak.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Başvuran adayların Lisans eğitimindeki tüm derslerini başarıyla tamamlamış olması ve belirlenen hedeflere ulaşmış olduğunu gösterir bir transkripte sahip olması gereklidir. Öğrencilerin Lisans düzeyindeki almış oldukları dersler Tezli Yüksek Lisans programında sunulan derslerde muafiyete konu edilemez.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Müzik Eğitimi alanında yüksek lisans derecesi alabilmek için 1) 21 kredilik ( 60 ECTS ) dersin tamamlanması 2) Ortalamanın minimum 4 üzerinden 2 gerekmektedir. 3) Başarıyla savunulmuş bir tez tamamlanmış olması gerekmektedir.

Program Profili

Türkiye'deki eğitim sisteminin ihtiyaçlarına ve günümüz müzik eğitiminin gerektirdiği lider müzik öğretmenleri yetiştirmek. Ayrıca ülkemizde müzik eğitimi ve sanat eğitiminin önemini kavramış, sanat eğitiminin önemli bir parçasını oluşturduğunun farkında olan öğrenciler mezun etmektir.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Müzik Eğitimi programından mezun olan öğrenciler öncelikle Yüksek Lisans derecesini almaya hak kazandıktan sonra Doktora programına müracaat ederek öğrenimlerine devam edebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda öğretmenlik yapabilirler veya Yüksek Öğretim Kurumuna bağlı üniversitelerde çalışabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek Lisans Programından başarıyla mezun olan öğrenciler, doktora programının gerektirdiği ALES ve İngilizce sınavlarını geçerek ayrıca doktora programına giriş için girilmesi gereken doktora giriş sınavını başararak lisansüstü öğrenimlerine devam edebilirler.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Vizeler %40, final sınavları %60. AA ile CC arası harfli notlar geçer, DC ile FF arası ise kalır olarak değerlendirilir. Ayrıca not ortalaması en az 2.00 olmak zorundadır.

Mezuniyet Koşulları

Ders dönemini 21 krediyi (60ECTS) başarıyla tamamlayarak bitirmek ve tez savunmasını başarıyla geçmek.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Program Başkanı, AKTS/DS koordinatörü Prof.Dr.Mustafa Uslu Telefon: 02167771850 muslu@marmara.edu.tr

Bölüm Olanakları

Müzik Bölümü'nde derslikler, öğrenci çalışma odaları, piyanolar, orff ve diğer müzik aletleri, orkestra ve koro odası, bilgisayar laboratuvarı, stüdyo vb. bulunmaktadır.

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • Müzik eğitimi alanına ilişkin kuramsal bilgi ve tarihsel gelişmeleri derinlemesine açıklar; alan literatürünü eleştirel bir bakışla değerlendirir.
  • Lisans düzeyinde kazanılan bilgi ve becerileri disiplinlerarası bağlamlarda genelleyerek, yeni ve karmaşık eğitimsel durumlara uygular.
  • Müzik eğitimine ilişkin nicel ve nitel araştırma yöntemlerini seçer, uygular, uygun istatistiksel analizleri gerçekleştirir ve sonuçları akademik standartlarda raporlaştırır.
  • Akademik araştırma süreçlerinde karşılaşılan etik ve mesleki sorumlulukları tanır; veri toplama, analiz ve yayımlama süreçlerinde etik ilkelere uygun davranır.
  • Özgün araştırma sorusu geliştirir, bu soruyu bilimsel yöntemle sınar; tez düzeyinde bağımsız araştırma yürütüp sonuçlarını savunur.
  • Müziksel performans, besteleme ve düzenleme süreçlerinde ileri düzey teknikler uygular; pedagojik ve sanatsal hedeflere uygun eser/performans üretir.
  • Anadal repertuarı ile ulusal ve evrensel müzik repertuarını pedagojik, estetik ve kültürel açılardan analiz eder, yorumlar ve öğretime dönüştürür.
  • Müzik öğretiminde çağdaş öğrenme kuramlarını ve öğretim yöntemlerini eleştirel biçimde değerlendirir; uygun olanları tasarım ve uygulamada kullanır.
  • Öğrenme yönetim sistemleri, dijital nota, kayıt ve işbirliği araçları gibi güncel teknolojileri pedagojik amaçlarla entegre eder ve etkin biçimde kullanır
  • Müzik eğitimi bağlamında doğaçlama, yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi destekleyen öğretim etkinlikleri tasarlar ve uygular; oyunlaştırma ve kolektif üretim süreçlerini yönetir.
  • Bilimsel araştırmalardan elde edilen verileri müzik eğitimi uygulamalarına dönüştürür.
  • Müzik eğitimiyle ilgili politika, program geliştirme ve liderlik süreçlerine katkı sağlar; eğitim programları ve politikalarda kanıta dayalı öneriler geliştirir.
  • Akademik ve profesyonel ortamda araştırma sonuçlarını, öğretim tasarımlarını ve sanatsal ürünleri açık, ikna edici ve hedefe uygun biçimde sözlü ve yazılı olarak sunar.
  • Yaşam boyu öğrenme, mesleki gelişim ve yaratıcı yenilikçilik anlayışını sürdürür; toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk çerçevesinde sanatın ve müziğin kamusal değerine katkıda bulunur.
ULUSAL DÜZEY YETERLİLİKLERİ
7. DÜZEY (YÜKSEK LİSANS)
ULUSAL ALAN YETERLİLİKLERİ
(14-Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri)
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.

- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.

- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme

- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.

- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

- Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

Öğrenme Yetkinliği

- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir.

- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.

- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.

- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.

- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.

- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

- Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

- Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

Alana Özgü Yetkinlik

- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.

- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.

- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.

- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

- Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.

- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Müfredat

Müfredat