Tıp eğitimi başta olmak üzere sağlık eğitimi ile ilgili literatürü anlar ve değerlendirir.
Öğrenme ve öğretme ile ilgili yaklaşım ve kuramları tüm boyutlarıyla açıklar, çeşitli ölçütler kullanarak birbirleri ile karşılaştırır
Öğrenme ve öğretme ile ilgili yaklaşım ve kuramları kullanarak klinik öncesi ve klinik dönemlerde uygulanmak üzere farklı öğrenme ve öğretme etkinliklerini geliştirir ve uygular
Öğretme ile ilgili beceri geliştirmesi ve sergiler, kendi eğiticilik performansını değerlendirir
Eğitimle ilgili araştırmalar planlar, yürütür ve sonuçları rapor/ makale haline getirerek sunar; bu şekilde sağlık eğitimine yönelik literatüre nitelikli katkılar sağlar
Eğitim alanındaki yaklaşım, teori ve ilkeleri temel alarak sağlık alanı ile ilgili eğitim ve öğretim programları/ kursları geliştirir, uygular ve değerlendirir
Ulusal ve kurumsal düzeyde, genelde sağlık alanı, özelde tıp eğitimi ile ilgili eğitim ve değişim süreçlerini yönetir, bu konularda ilgili kurullara/ kurumlara danışmanlık yapar
Eğitimle ilgili profesyonel tutum ve davranışları içselleştirir
Sürekli mesleki gelişimin bağlamında sağlık/ tıp eğitimi ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlarını meslek yaşamı boyunca yeniden yapılandırarak geliştirir
Kanıta dayalı sağlık/ tıp eğitimine uygun tutum ve davranış geliştirir