| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB2002 | Eğitimde Program Geliştirme | Zorunlu | 4 | 4,00 | 3 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB2002 | Eğitimde Program Geliştirme | Zorunlu | 4 | 4,00 | 3 | 0 |
Sosyal Bilgiler öğretim programların tarihsel gelişimi ve güncel öğretim programının incelenmesidir.
-
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fizik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları
Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer),
yok
Türkçe
-
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar. |
| 2 | Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri. |
| 3 | Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri. |
| 4 | Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri. |
| 5 | Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları. |
| 6 | Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları. |
| 7 | Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler. |
| 8 | Ara Sınav Haftası |
| 9 | Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. |
| 10 | Program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları. |
| 11 | Program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı. |
| 12 | Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları. |
| 13 | Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları. |
| 14 | MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
| 15 | MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
| 16 | Ders Çalışma Haftası |
| 17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|
| ÖÇ1 | |||||||||||||||
| ÖÇ2 | |||||||||||||||
| ÖÇ3 | |||||||||||||||
| ÖÇ4 | |||||||||||||||
| ÖÇ5 |