Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Mekatronik Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mekatronik Mühendisliği - 2014 TEM4044 Moda Zorunlu 4 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Moda, marka ve hedef kitle kavramlarını, moda terminolojisini, modayı etkileyen faktörleri tanıtmak. Moda kavramını çeşitli açılardan incelemek. Modanın benimsenme sürecini, giyim modası, giyim ve modayı etkileyen faktörleri açıklamak. Moda akımı teorileri, moda akımının prensipleri, moda ürünün yaşam eğrisi ve moda döngüsü hakkında bilgi vermek. Giysi teknik çiziminin oluşturulması, giysi teknik çizimi üzerine ölçülerin, teknik bilgilerin ve üretim bilgilerinin aktarımı hakkında bilgi vermek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giysi, giyim ve hazır giyim kavramları, moda, marka ve hedef kitle kavramları, moda terminolojisi, modayı etkileyen faktörler, moda kavramının çeşitli açılardan incelemesi, modanın benimsenme süreci, giyim modası, giyim ve modayı etkileyen faktörler, moda akımı teorileri prensipleri. Moda ürünün yaşam eğrisi ve moda döngüsü, giysi teknik çiziminin oluşturulması, giysi teknik çizimi üzerine ölçülerin, teknik bilgilerin ve üretim bilgilerinin aktarımı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sözlü anlatım Sunum

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Moda, marka ve hedef kitle kavramlarını kavrayabilme
  • Moda terminolojisini, modayı etkileyen faktörleri açıklayabilme
  • Hedef kitleye yönelik moda pazarında tasarım ve tüketim eğilimlerini belirleyebilme
  • Moda ve koleksiyon hazırlama hakkında bir konuda araştırma ve sunum yapabilme
  • Giysi teknik çizimini oluşturulurken dikkat edilmesi gereken konuları kavrayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Moda, marka ve hedef kitle kavramları, Moda terminolojisi
2 Giyim modası, giyim ve modayı etkileyen faktörler
3 Moda akımı teorileri
4 Moda ürününün yaşam dönemi
5 Moda ürününün üretim planlama süreci, maliyetlendirilmesi ve üretim değerlerinin iyileştirilmesi.
6 Koleksiyon hazırlama yöntemleri
7 Koleksiyon hazırlama aşamaları
8 Koleksiyon hazırlama aşamaları
9 Ara sınav
10 Hedef kitleye yönelik moda pazarında tasarım konseptleri geliştirme süreçleri
11 Model uygulamalarıyla tasarım sürecini tamamlamak için koleksiyon sunumlarını içeren projeler geliştirme
12 Model uygulamalarıyla tasarım sürecini tamamlamak için koleksiyon sunumlarını içeren projeler geliştirme
13 Model uygulamalarıyla tasarım sürecini tamamlamak için koleksiyon sunumlarını içeren projeler geliştirme
14 Model uygulamalarıyla tasarım sürecini tamamlamak için koleksiyon sunumlarını içeren projeler geliştirme

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5