Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mekatronik Mühendisliği - 2014 | ISL4041 | Bilim Tarihi | Zorunlu | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mekatronik Mühendisliği - 2014 | ISL4041 | Bilim Tarihi | Zorunlu | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Bilimin doğasını öğrenmek; bilimin İlkçağ’dan günümüze kadar kaydettiği gelişimin izini sürmek, hangi etkenlerin bilimsel düşünceyi etkilediğini kavramak.
-
Eski Uygarlıklarda Bilim: Mısır ve Mezopotamya'da Bilim, Antik Yunan'da ve Helenistik Dönemde Bilim; Romalılarda Bilim; Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında Bilim; Rönesans ve Modern Bilim: Astronomi, Kimya, Tıp ve Biyolijide Durum, Fizik ve Matematikte Durum, Galileo, Newton; Aydınlanma Çağı: 18. Yüzyılda Astronomi, Matematik ve Fizik; Endüstri Devrimi ve Bilim; Çağdaş Bilim; Einstein Devrimi, Kuantum Teorisi ve Atom Fiziğinin Doğuşu.
Düz anlatım, beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay gibi teknikler de ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir
yok
Türkçe
1- "Bilim Tarihi "Cemal Yıldırım. Remzi Kitabevi. 2001 2-"Bilim Tarihi" Hüseyin Gazi Topdemir- Yavuz Unat . Pegem Akademi. 2008 3-"Bilim Tarihi, Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi", Colin A. Ronan, TÜBİTAK Yayınları, 2003 4-"A History of Modern Science." J. Gribbon. Penguin Group, London.2002 5-Hüseyin Gazi Topdemir, Bilim Tarihi, Pegem Yayınları, Ankara, 2008.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş: Bilim Tarihinin Amaçları ve Tanımlar |
2 | Bilim Tarihinin Önemi, Bilimin Gelişimindeki Aşamalar |
3 | Ortaçağda, Batıda ve İslam Dünyasında bilim |
4 | Modern Bilimin Doğuşu |
5 | Bilimsel Devrime Yol Açan Gelişmeler |
6 | |
7 | Ara Sınav |
8 | Aydınlanma Çağı ve Bilim |
9 | Endüstri Devrimi ve Bilimsel Buluşlara Etkileri |
10 | Bilim Tarihi Açısından 18. ve 19. yüzyıl |
11 | Einstein Devrimi, Kuantum Teorisi ve Atom Fiziğinin Doğuşu |
12 | Newton ve Evreni |
13 | 20.Yüzyılda Bilim |
14 | Günümüzde ve Gelecekte Bilim, Popüler Bilim Kitapları Üzerinde İnceleme |
15 | ÇH |
16 | YSSN |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |