Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mekatronik Mühendisliği - 2014 | YON4044 | Liderlik | Zorunlu | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mekatronik Mühendisliği - 2014 | YON4044 | Liderlik | Zorunlu | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Öğrenciler ile “Liderlik” konsepti üzerine paylaşımcı tartışma sürdürmek; Etkin liderlik kavramının anlaşılması; “Kendi liderlik kapasitesini” anlama ve liderliğin öğrenilebilirliği ; Yaygın olan yanlış liderlik paradigmaları yerine doğru liderlik faktörlerinin konulabileceğinin kavranması; Öğrencinin kendi içindeki liderlik kapasitesini sorgulaması ile çevresindeki liderleri tanıyabilmesinin, o liderlikle koordinasyon yollarını kavrayabilme yollarının açılması.
-
ÖĞRENME ve LİDERLİK a. Ders değil, yolculuk; b. Lider kime denir? Gerçek bir lider ile demagog arasındaki temel fark nedir? c. Liderlik ve Öğrenme; d. Liderliğin karanlık yüzü; e. Yöneticilik değil, liderlik; f. Liderliği ifade etmek g. Bir liderlik formülü var mıdır?
Liderlik Eğitimi dersi esas olarak karşılıklı etkileşimle sürdürülür. Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, liderlikle ilgili kitaplar ve çeşitli örnekler sınıfa getirilir. İyi ve kötü liderlikle ilgili güncel ve tarihsel vaka çalışmaları yapılır.
Yok
Türkçe
John Adair (2008). Yenilikçi Liderlik. Babıali Kültür Yayıncılığı. ISBN978994411844 John Adair (2010). Yenilikçi Liderlik. Babıali Kültür Yayıncılığı. 9789944118446 Günlük gazeteler, haftalık veya aylık aktüel dergiler.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yönetim çalışması |
2 | Etkili önderlik davranışı |
3 | Değişiklik ve yenilikçiliğe önderlik |
4 | Paylaşımcı önderlik ve yetkilendirme |
5 | Önderlik, özelllik ve yetkinlikler |
6 | Durumsallık kuramı ve uyarlanabilir önderlik |
7 | Güç ve etkileme yolları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Grup ve takımlarda önderlik |
10 | Organizasyonlarda stratejik önderlik |
11 | Karizmatik ve dönüşümcü önderlik |
12 | Etik, hizmetli, ruhani ve otantik önderlik |
13 | Çok kültürlü önderlik ve çeşitlilik |
14 | Önderlik yetkinliklerini geliştirme |
15 | Gelişim |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |