Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Mekatronik Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mekatronik Mühendisliği - 2014 YON4044 Liderlik Zorunlu 4 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciler ile “Liderlik” konsepti üzerine paylaşımcı tartışma sürdürmek; Etkin liderlik kavramının anlaşılması; “Kendi liderlik kapasitesini” anlama ve liderliğin öğrenilebilirliği ; Yaygın olan yanlış liderlik paradigmaları yerine doğru liderlik faktörlerinin konulabileceğinin kavranması; Öğrencinin kendi içindeki liderlik kapasitesini sorgulaması ile çevresindeki liderleri tanıyabilmesinin, o liderlikle koordinasyon yollarını kavrayabilme yollarının açılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

ÖĞRENME ve LİDERLİK a. Ders değil, yolculuk; b. Lider kime denir? Gerçek bir lider ile demagog arasındaki temel fark nedir? c. Liderlik ve Öğrenme; d. Liderliğin karanlık yüzü; e. Yöneticilik değil, liderlik; f. Liderliği ifade etmek g. Bir liderlik formülü var mıdır?

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Liderlik Eğitimi dersi esas olarak karşılıklı etkileşimle sürdürülür. Dinleme, anlama, sorma ve sorgulama aşamalarını içerir. Yazılı ve görsel sunumlar, liderlikle ilgili kitaplar ve çeşitli örnekler sınıfa getirilir. İyi ve kötü liderlikle ilgili güncel ve tarihsel vaka çalışmaları yapılır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

John Adair (2008). Yenilikçi Liderlik. Babıali Kültür Yayıncılığı. ISBN978994411844 John Adair (2010). Yenilikçi Liderlik. Babıali Kültür Yayıncılığı. 9789944118446 Günlük gazeteler, haftalık veya aylık aktüel dergiler.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Etkili bir takım liderinin özelliklerini bilir.
  • Etkili takım liderliği becerisi kazanır.
  • Takım oluşturma ve yönetme becerisine sahip olur.
  • Stratejik liderlik becerisi kazanır.
  • Yenilikçi girişimlere liderlik eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yönetim çalışması
2 Etkili önderlik davranışı
3 Değişiklik ve yenilikçiliğe önderlik
4 Paylaşımcı önderlik ve yetkilendirme
5 Önderlik, özelllik ve yetkinlikler
6 Durumsallık kuramı ve uyarlanabilir önderlik
7 Güç ve etkileme yolları
8 Ara Sınav Haftası
9 Grup ve takımlarda önderlik
10 Organizasyonlarda stratejik önderlik
11 Karizmatik ve dönüşümcü önderlik
12 Etik, hizmetli, ruhani ve otantik önderlik
13 Çok kültürlü önderlik ve çeşitlilik
14 Önderlik yetkinliklerini geliştirme
15 Gelişim
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 2 32
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 16 2 32
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5