Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mekatronik Mühendisliği - 2014 | MRM2005 | Sayısal Sistemler | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mekatronik Mühendisliği - 2014 | MRM2005 | Sayısal Sistemler | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Dersin amacı ögrencilere kombinezonal ve ardısıl devreleri çözümleme ve tasarım yetenegi kazandırmaktır. Ayrıca bu bilgileri laboratuvar ortamında pekistirmek ve kalıcı hale getirmektir.
-
Boole cebrinin teoremlerini kullanarak lojik ifadeler üzerinde işlemler yapmak. Lojik tasarımları Karnaugh diyagramları, Quine–McCluskey yöntemleri ile sadeleştirmek. VE, VEYA, TÜMLEME, NAND, NOR, EX-OR kapıları kullanarak lojik devre tasarımlarını gerçekleştirmek. Bileşik lojik elemanlar kullanarak devre tasarımları yapmak, toplayıcı, veri seçici, kod çözücü kullanarak sayısal sistemlerin gerçeklenmesi. Senkron ve asenkron ardışıl devrelerin durum diyagramlarını çizerek devre tasarımları yapabilmek. tasarımları simülasyon ve uygulamaları gerçekleştirebilmek.
konu anlatımı ve laboratuvar uygulamaları ile desteklenecek. Uygulama projeleri verilecektir.
Yok
Türkçe
M. Moris Mano, Digital Design , 3rd ed., Prentice Hall, 2002. Tocci R.J., Digital Systems,Prentice Hall, Inc Floyd T.L. Digital Fundementals Prentice Hall, Inc, 4th Edition 1997. Taner Arsan, Rifat Çölkesen, Lojik Devre Tasarımı, Papatya Yayıncılık, 2001. Tinder Richard, Digital Engineering Desing, Prentice Hall, 1991.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sayısal sistemlerin genel özellikleri |
2 | Boole Cebrinin Temelleri |
3 | Lojik fonksiyonlar, kanonik ve standart biçimler |
4 | Lojik kapılar, sadece NAND ya da NOR kapıları kullanarak devre tasarımları |
5 | Lojik fonksiyonlarin sadelestirilmesi. Karnaugh diyagramları |
6 | Kombinasyonel lojik, toplayıcılar, çıkarıcılar, kod dönüstürücüler |
7 | PAL,PLA,Prom kullanarak devre tasarımları |
8 | Vize Sınavı |
9 | Quin Mc cluskey yöntemi ile devre tasarımları |
10 | Kod çözücüler, veriseçiciler (MUX Kod çözücüler |
11 | Flip-Flop’lar: RS, D, T, J-K flip-flopları |
12 | Senkron ardısıl devrelerin çözümlenmesi |
13 | Senkron ardısıl devrelerin tasarımı |
14 | Asenkron devrelerin tasarımları |
15 | Senkron ve asenkron devre tesarımları |
16 | Senkron ve asenkron devre tesarımları, Bellek organizasyonu |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Atölye ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |