Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Mekatronik Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mekatronik Mühendisliği - 2014 MRM3001 Programlanabilir Lojik Kontrolörler Zorunlu 5 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Programlanabilir Lojik Kontrolörlerin mimarisini anlayarak, donanım konfigürasyonlarını yapmak, Mantıksal programlama metodlarını kullanarak kural tabanlı çözümleri gerçekleştirmek, Uygun editörleri kullanarak PLC programlamak, Analog işlemler gerçekleştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

PLC tarihçesi ve Mimarisi, PLC programlama dilleri Ladder komutları Mantıksal programlama metodları Otomat metodu Petri Ağları Metodu Durum Diyagramları Donanım Konfigürasyonları Analog İşlemler

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik altyapı ve programlama çalışmaları, Laboratuvar çalışmaları, Micro PLC programlama, Medium PLC Programlama, MPS Ünitelerinin devre alınması ve programlanması

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hans, Berger, Automating with STEP 7 in LAD and FBD: SIMATIC S7-300/400 Programmable Controllers 2nd Edition

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • PLC cihazını tanır, Endüstriyel uygulamalar için doğru PLC yi seçer
  • Çizilmiş PLC projelerini okur ve tasarım yapar
  • Programlama metodları ile çözümler uyglar.
  • Ladder diyagramı ile PLC yi programlar
  • Donanım Konfigürasyonu yapar. Hata arama ve ayıklama yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 PLC Tarihçesi, Mimarisi, Hafıza Yapısı
2 PLC Programlama Dilleri, Etiketler, Program Blokları ve Editör
3 Ladder diyagramı, Binary operasyon komutları
4 Dijital operasyon komutları
5 Data Blokların kullanımı
6 Dağıtılmış IO
7 Fonksiyon ve Fonksiyon Blokları
8 Hata arama ve Debugging
9 Mantıksal programlama metodlar, Otomat yöntemi
10 Petri Ağları programlama metodu
11 Donanım Konfigürasyonu
12 Analog işlemler
13 Kompleks veri ve Adresleme
14 Dallanma ve Akümülatör fonksiyonları
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 7 1 7
Laboratuvar ve Hazırlığı 10 3 30
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 7 2 14
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 7 7
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5