Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mekatronik Mühendisliği - 2014 | YON4048 | Teknoloji Yönetimi | Zorunlu | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mekatronik Mühendisliği - 2014 | YON4048 | Teknoloji Yönetimi | Zorunlu | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Bu dersin ana amacı geliştirmesi gereken teknolojik yetkinliklerin planlanmasını, doğru bir şekilde yönetilmesini, kontrol ve koordine edilmesini içeren süreçleri öğretmektir.
-
Teknoloji ve inovasyon yönetimi dersi, teknoloji ve teknoloji yönetimi ile ilgili temel kavramlar, Teknoloji yönetimi faaliyetleri (Edinim, Kullanım, Tanımlama, Öğrenme, Koruma ve Seçme) ve Teknoloji yönetimi araçları (Patent Analizi, Portföy Yönetimi, Teknoloji Yol Haritası, S-Eğrisi, Aşama-Geçit Yöntemi, Değer Analizi), Araştırma -Geliştirme (Ar-Ge) ve Yenilik Yönetimi konularını içerir.
Anlatım, sunum
yok
Türkçe
Çetindamar D., Phaal R. ve Rrobert D., Teknoloji Yönetimi Faaliyetleri ve Araçları, Elif Yayınevi, Ankara, 2013
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | TANIM VE KAVRAMLAR: Küreselleşme, Teknoloji, Teknoloji Yönetimi, Ar-Ge, Yenilik (İnovasyon), Teknoloji Transferi, vs. |
2 | TANIM VE KAVRAMLAR: Çekirdek Yetkinlik, Proje Yönetimi, Bilgi Yönetimi, Teknoloji Öngörüsü, Ürün Yaşam Döngüsü, |
3 | EDİNİM: Kurum İçi Edinim (Ar-Ge), Ar-Ge Süreçleri, Kurum Dışı Teknoloji Edinimi, Kurum Dışı Edinim Süreçleri |
4 | KULLANIM: Ticarileştirme/Pazarlama, Pazarlama Süreçleri, Teknoloji Transferi, Teknolojik Yararlanım, Yararlanım Süreçleri |
5 | TANIMLAMA: Tanım, Tanımlama Süreçleri |
6 | ÖĞRENME: Tanım, Öğrenme Süreçleri |
7 | KORUMA VE SEÇME: Koruma Tanımı, Koruma Süreçleri, Seçme Tanımı, Seçme Süreçleri |
8 | Ara Sınav |
9 | PATENT ANALİZİ: Neden ve Niçin Kullanılır? Süreç PORTFÖY ANALİZİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç |
10 | TEKNOLOJİ YOL HARİTASI: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç S- EĞRİSİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç |
11 | AŞAMA-GEÇİT: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç DEĞER ANALİZİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç |
12 | YENİLİK YÖNETİMİ: Yenilik Kavramı/ Önemi, Yenilik Çeşitleri |
13 | YENİLİK YÖNETİMİ: Yeniliğin Etkileri, Yeniliğe Engel olan faktörler |
14 | YENİLİK YÖNETİMİ: Yeniliğin Ölçülmesi, Yenilik İstatistikleri |
15 | ULUSAL YENİLİK SİSTEMLERİ: Kavram, amaçlar, üniversite-sanayi işbirliği, teknopark, kuluçkalık |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |