Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Mekatronik Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mekatronik Mühendisliği - 2014 YON4048 Teknoloji Yönetimi Zorunlu 4 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin ana amacı geliştirmesi gereken teknolojik yetkinliklerin planlanmasını, doğru bir şekilde yönetilmesini, kontrol ve koordine edilmesini içeren süreçleri öğretmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Teknoloji ve inovasyon yönetimi dersi, teknoloji ve teknoloji yönetimi ile ilgili temel kavramlar, Teknoloji yönetimi faaliyetleri (Edinim, Kullanım, Tanımlama, Öğrenme, Koruma ve Seçme) ve Teknoloji yönetimi araçları (Patent Analizi, Portföy Yönetimi, Teknoloji Yol Haritası, S-Eğrisi, Aşama-Geçit Yöntemi, Değer Analizi), Araştırma -Geliştirme (Ar-Ge) ve Yenilik Yönetimi konularını içerir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, sunum

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çetindamar D., Phaal R. ve Rrobert D., Teknoloji Yönetimi Faaliyetleri ve Araçları, Elif Yayınevi, Ankara, 2013

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Teknolojik Proje yönetimi planlayabilecek
  • İnovasyon kavramı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • Yeni Ürün geliştirme hakkında bilgi sahibi olacaktır
  • ARGE ve ÜRGE süreçleri yönetimi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • Yeni teknoloji geliştirme hakkında bilgi sahibi olacaktır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TANIM VE KAVRAMLAR: Küreselleşme, Teknoloji, Teknoloji Yönetimi, Ar-Ge, Yenilik (İnovasyon), Teknoloji Transferi, vs.
2 TANIM VE KAVRAMLAR: Çekirdek Yetkinlik, Proje Yönetimi, Bilgi Yönetimi, Teknoloji Öngörüsü, Ürün Yaşam Döngüsü,
3 EDİNİM: Kurum İçi Edinim (Ar-Ge), Ar-Ge Süreçleri, Kurum Dışı Teknoloji Edinimi, Kurum Dışı Edinim Süreçleri
4 KULLANIM: Ticarileştirme/Pazarlama, Pazarlama Süreçleri, Teknoloji Transferi, Teknolojik Yararlanım, Yararlanım Süreçleri
5 TANIMLAMA: Tanım, Tanımlama Süreçleri
6 ÖĞRENME: Tanım, Öğrenme Süreçleri
7 KORUMA VE SEÇME: Koruma Tanımı, Koruma Süreçleri, Seçme Tanımı, Seçme Süreçleri
8 Ara Sınav
9 PATENT ANALİZİ: Neden ve Niçin Kullanılır? Süreç PORTFÖY ANALİZİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç
10 TEKNOLOJİ YOL HARİTASI: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç S- EĞRİSİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç
11 AŞAMA-GEÇİT: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç DEĞER ANALİZİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç
12 YENİLİK YÖNETİMİ: Yenilik Kavramı/ Önemi, Yenilik Çeşitleri
13 YENİLİK YÖNETİMİ: Yeniliğin Etkileri, Yeniliğe Engel olan faktörler
14 YENİLİK YÖNETİMİ: Yeniliğin Ölçülmesi, Yenilik İstatistikleri
15 ULUSAL YENİLİK SİSTEMLERİ: Kavram, amaçlar, üniversite-sanayi işbirliği, teknopark, kuluçkalık
16 Final çalışma haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 4 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 5 5
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 24 24
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 24 24
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5