Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | EGT3024 | Almanca Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 5 | 6,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | EGT3024 | Almanca Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 5 | 6,00 | 2 | 2 |
Dersin genel amacı Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi ile ilgili, örneğin öğrenci profili, öğretmen profili, dil becerileri ve ders kitabı gibi konuların bilimsel açıdan incelenmesi. Dersin diğer bir amacı çeşitli uygulama modellerin tanıtılması. Bu bağlamda ağırlıklı olarak iletişim yöntemin ve işbirlikçi çalışma modelin üzerinde durulmaktadır.
-
Dersin birinci döneminde alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alan öğretimindeki genel amaç, kullanılan aktüel yöntem ve teknikler incelenmekte ve bu bağlamda teorik ve uygulamalı olarak çeşitli yaklaşımlar üzerinden örnekler işlenilmekte. Ayrıca ilgili öğretim ve ders programları irdelenmekte ve bu kapsamda bir dersin nasıl hazırlanması gerektiği konusu işlenmekte.
anlatım, gösteri, soru-cevap, analoji, problem çözme, kavram haritası
staj yok
Türkçe
H.-W. Huneke und W. Steinig (2013). Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. 6. neu bearbeitete und erweiterete Aufl. Berlin, Erich Schmidt Verlag Peter Bimmel, Bernd Kast, Gerd Neuner (2003). Deutschunterricht planen. Arbeit mit Lehrwerkslektionen. Berlin [u.a.], Goethe Institut
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin Konularına Genel Bir Giriş; Öğrencinin Yabancı Dil Öğrenme Portföyü |
2 | Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Yaş); Türk Eğitim Sistemi |
3 | Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Anadil Edinimi); Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Öğretimi Modeli |
4 | Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Motivasyon, Öğrenme Stratejileri); Öğrenme Deneyimleri |
5 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Behaviorismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
6 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Kognitiver Spracherwerbsprozess); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
7 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Lernersprachen); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konnektionismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
10 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konnektionismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
11 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konstruktivismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
12 | Yabancı Dil Öğretimi (Fremdsprachliche Lernwelten); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
13 | Yabancı Dil Öğretimi (Immersion); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
14 | Yabancı Dil Öğretimi (Peer-Teaching Modelle); Ders Sunumu Hazırlanışı |
15 | Yabancı Dil Öğretimi (Instruktion); Ders Sunumu Hazırlanışı |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |