Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Almanca Öğretmenliği EGT3024 Almanca Öğretim Yöntemleri I Zorunlu 5 6,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin genel amacı Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi ile ilgili, örneğin öğrenci profili, öğretmen profili, dil becerileri ve ders kitabı gibi konuların bilimsel açıdan incelenmesi. Dersin diğer bir amacı çeşitli uygulama modellerin tanıtılması. Bu bağlamda ağırlıklı olarak iletişim yöntemin ve işbirlikçi çalışma modelin üzerinde durulmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin birinci döneminde alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alan öğretimindeki genel amaç, kullanılan aktüel yöntem ve teknikler incelenmekte ve bu bağlamda teorik ve uygulamalı olarak çeşitli yaklaşımlar üzerinden örnekler işlenilmekte. Ayrıca ilgili öğretim ve ders programları irdelenmekte ve bu kapsamda bir dersin nasıl hazırlanması gerektiği konusu işlenmekte.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatım, gösteri, soru-cevap, analoji, problem çözme, kavram haritası

Staj Durumu

staj yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

H.-W. Huneke und W. Steinig (2013). Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. 6. neu bearbeitete und erweiterete Aufl. Berlin, Erich Schmidt Verlag Peter Bimmel, Bernd Kast, Gerd Neuner (2003). Deutschunterricht planen. Arbeit mit Lehrwerkslektionen. Berlin [u.a.], Goethe Institut

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Yabancı Dil Öğretiminde kullanılan iletişim yöntemi özetlenebilir
  • Yabancı Dil Öğretiminde kullanılan aktüel yöntemleri karşılaştırabilir ve değerlendirebilir
  • Yabancı Dil Öğretiminde kullanılan aktüel yöntemleri özetleyebilir
  • Yabancı Dil Öğretimi ile ilgili önemli kavramları tanımlayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin Konularına Genel Bir Giriş; Öğrencinin Yabancı Dil Öğrenme Portföyü
2 Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Yaş); Türk Eğitim Sistemi
3 Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Anadil Edinimi); Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Öğretimi Modeli
4 Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Motivasyon, Öğrenme Stratejileri); Öğrenme Deneyimleri
5 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Behaviorismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
6 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Kognitiver Spracherwerbsprozess); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
7 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Lernersprachen); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konnektionismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
10 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konnektionismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
11 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konstruktivismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
12 Yabancı Dil Öğretimi (Fremdsprachliche Lernwelten); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
13 Yabancı Dil Öğretimi (Immersion); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
14 Yabancı Dil Öğretimi (Peer-Teaching Modelle); Ders Sunumu Hazırlanışı
15 Yabancı Dil Öğretimi (Instruktion); Ders Sunumu Hazırlanışı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı