Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MZ3001 | Armoni ve Form Bilgisi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MZ3001 | Armoni ve Form Bilgisi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 2 |
1-Bu ders dikey çokseslendirme, yatay çokseslendirme, eser çözümleme konularını kapsayan ve müziksel işitme okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülen, bireyleri yaratıcılığa yönlendirmesi açısından önemli bir ders olup, öğrencilere dikey ve yatay çokseslendirmeyi, bugüne kadar yazılmış sanat eserlerini çözümlemeyi, besteleme bilgi, beceri ve yeteneğini geliştirmeyi amaçlar. 2-Başlangıcından günümüze kadar tek ve çoksesli müziğin ezgi, ritm, armoni ve formla ilgili yapılarını inceleyerek mevcut formlar hakkında gereken bilgileri vermeyi, müzik eserlerinin yapı ve şekillerini tanıtmayı amaçlar.
-
1- Temel durumda D7’li ve D9’lu akor bağlanışları. Yan dereceler kırık ve genişletilmiş kadans bağlantıları, marş armoni, verilen bas ve soprano partilerini çok seslendirme. Bu bağlantılarla piyanoda okul şarkılarını eşlikleme. Okul şarkılarında iki seslilik konuları ve uygun eserlerin armonik analizi. 2- Biçim kavramı ve gerekliliği, müzikte biçimin temel öğeleri, motif, cümle, dönem (periyod) ve arasındaki ilişkiler; Klasik Batı müziğinde kullanılan şarkı formları, çeşitleme, suit, rondo, sonat, sonat allegrosu formu, füg, diğer tür ve biçimler. Geleneksel Türk Halk ve Sanat Müziği ve Uluslararası Popüler Müzikte biçimler.
1- Anlatım, Örnekleme, Analiz etme,Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans 2-Anlatım, Örnekleme, Analiz etme, Karşılaştırma, Performans
Yok
Türkçe
Henri Challan -Harmony Book Henri Reber - Harmony Book 1- Nurhan Cangal - Harmony Book Theodor Dubois - Harmony Book 2-
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | 1-Dört-altılı akoru ile ilgili bas ezgisini armonize eder. 2- Tür ve Biçim kavramı ve gerekliliği, Müzikte iç yapı, dış yapı |
2 | 1- Kök, altılı ve dört-altılı akorları ile bas armonizasyonu 2- Müzik biçimlerinin öğeleri (motif, cümle, periyot) |
3 | 1-Altılı ve dört-altılı akorların kadansta kullanılması 2- Klasik müzikte kullanılan şarkı formları (Küçük biçimler; 1,2,3 bölmeli şarkılar) |
4 | 1- Kök, altılı ve dört-altılı akorlar ile soprano partisinin armonizasyonu 2-Motif ve cümle yapısında değişim ve gelişmeler |
5 | 1- Verilen bir bas ezgisini şifreleme 2- Tema tanımı, değişim ve gelişmeleri temalarda yığılma |
6 | 1- Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisinin armonilenmesi 2- Genişletilmiş şarkı formu |
7 | 1- Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas partisi çözümleme deneme sınavı 2- Büyük biçimler (çeşitleme biçimi) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 1- Öğrenilen akorlarla şarkı ve koro eserleri üzerinde çözümleme çalışmaları 2- Suit biçimi |
10 | 1- Öğrenilen akorları kullanarak basit ezgi ve piyano eşliği yazma çalışmaları 2- Sonat allegrosu biçimi |
11 | 1- Öğrencilere bas ya da soprano ezgisi yazdırma çalışmaları 2- Rondo biçimi |
12 | 1- Kök ve altılı ve dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisinin armonilenmesi çalışmasına devam 2- Polifon biçimler (Kanon ve Envansiyon) |
13 | 1- Kadans yazma ve çalma çalışması, şifreli ve şifresiz bas çalışmaları 2- Füg biçimi |
14 | 1- Öğrenilen akorlarla piyanoda armoni parçasının çalınması 2- Çağdaş açık biçimler |
15 | 1- Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisi çözümleme deneme sınavı 2- Biçim yönünden çeşitli eserlerin incelenmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |