Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans BUS2007 Basic Principles of Marketing Zorunlu 3 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere temel pazarlama kavramları ve stratejileri hakkında sağlam bir anlayış kazandırmayı amaçlar. Pazar ortamlarını analiz etme, tüketici ihtiyaçlarını belirleme ve etkili pazarlama planları geliştirme becerilerini öğrencilere kazandırmayı hedefler.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlama iletişimi karmasının bileşenleri, bunların işlevleri ve bütünleşik bir pazarlama iletişimi programının planlanması ve uygulanmasından oluşmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Altınışık, R., Özdemir, Ş., & Ö, T. (2006). Pazarlamaya Giriş. Sakarya: Sakarya Kitabevi. Assael, H. (2004). Consumer Behavior: A Strategic Approach. Pennsylvania: Houghton Mifflin. Baker, M. (1999). The Marketing Book (4th Edition b.). Oxford: Butterworth- Heinemann. Kotler, P. (1972). A Generic Concept of Marketing. Journal of Marketing, 35, s. 45-54. Odabaşı, Y. (2006). Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (6. Baskı b.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Temel pazarlama kavramlarını ve teorilerini tanımlar.
  • Pazar araştırmaları yapar.
  • Pazarlama araştırmalarında etik kurallara uyar.
  • Tüketici davranışlarını analiz eder.
  • Etkili pazarlama stratejileri ve planları geliştirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Müfredat Tanıtımı
2 Pazarlama ve Değer Kavramı
3 Pazarlama Yönetimi
4 Pazarlama Fırsatları Analizi
5 Uluslararası Pazarlama Analizi
6 Tüketici Davranışları Analizi
7 Tüketici ve Yeni ürün Karar Aşaması
8 ARA SINAV
9 Satın alma Karar Süreci
10 Pazar Takibi
11 Pazarlama Etiği
12 Hedef Pazar Belirleme ve Konumlandırma
13 Ürüne Yaklaşım
14 Tutundurma Kararları
15 Dağıtım
16 YARIYIL SONU SINAVI
17