Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Almanca Öğretmenliği - Lisans | DE2002 | Bildungspläne in Deutsch als Fremdsprache | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Almanca Öğretmenliği - Lisans | DE2002 | Bildungspläne in Deutsch als Fremdsprache | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Dersin amacı öğretmen adaylarının Almanca yabancı dil müfredat bilgisini edinmelerini sağlamaktır.
-
Bu dersin içeriği farklı almanca yabancı dil müfredatının tanımını, farklı müfredatları ve günümüz değişik öğrenci guruplarına yönelik müfredat uygulamalrını göstermektir.
Öğrenme etkinliği olarak, bireysel çalışma, grup çalışması, tartışma, soru-cevap kullanılmaktadır.
Bu derste staj uygulaması yapılmamaktadır.
Almanca
Ende K., Grotjahn, R., Kleppin, K., Mohr I.: Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung. Klett-Langenscheidt: München, 2015.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş ve tanıtım |
2 | Temel kavramlar (Öğrenim planı/Müfredat, Öğrenme yönergeler) dll 6, s.47-50 |
3 | Modern yabancı dil dersinin prensipler dll 6, s.26-32 |
4 | Ortak Avrupa Mutabat Metni (GER) > Dil düzeyleri > Yeterlilikler dll 6, s.13-19 |
5 | Dil düzeyleri A1/A2/B1/B2/(C1) tanıtımı ve sunumu |
6 | Dil düzeyleri A1/A2/B1/B2/(C1) tanıtımı ve öğrenci sunumu |
7 | konu tekrarı ve özet |
8 | Ara Sınav |
9 | Öğrenme standartları dll 6, s.41-46 |
10 | Rahmenplan "Deutsch als Fremdsprache" für das Auslandsschulwesen dll 6, s.51-53 |
11 | "Nürnberger Empfehlungen" dll 6, s.54-56 |
12 | MEB Ortaöğretim Almanca Dersi Öğretim Programının Yapısı |
13 | Müfredat karşılaştırmaları |
14 | konu tekrarı ve özet |
15 | Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |