Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019 - Uluslararası ve Karşılaştırmalı Eğitim Tezli Yüksek Lisans | UKE7001 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019 - Uluslararası ve Karşılaştırmalı Eğitim Tezli Yüksek Lisans | UKE7001 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu derste, eğiticilere, eğitim ve öğretim sürecine odaklı sorunları belirleyebilmelerine ve bunları bilimsel yaklaşımın temel ilkeleri ve aşamaları doğrultusunda çözebilmelerine rehberlik edecek bilimsel araştırma desenleme ve yürütme temelli bilgi, becer
-
Araştırma eğitimi, bilginin kaynağı ve bilim, bilimsel yöntemin temel varsayımları ve aşamaları, etik, bilim ve araştırma etiği, bilimsel araştırmalarda etik standartlar ve yasal sınırlamalar, etik sorunlar ve etik dışı davranışlar, bilim okur-yazarlığı,
Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, işbirlikli öğrenme, problem temelli öğrenme
-
Türkçe
American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American psychological association (6th ed.). Washington: American Psychological Association. Arık, İ. A. (1998). Psikolojide bilimsel yöntem. İstanbul: Çantay Kitabevi. Balcı, A. (20
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | araştırma eğitimi, bilginin kaynağı ve bilim, bilim felsefesi ve araştırma süreci, bilimsel yöntemin temel varsayımları ve aşamaları |
2 | Bilim ve araştırma etiği, bilimsel araştırmalarda etik standartlar ve yasal sınırlamalar, etik sorunlar, etik dışı davranışlar ve bunlara karşı alınacak önlemler, katılımcıları olası zararlardan koruma |
3 | Bilim ve araştırma etiği, bilimsel araştırmalarda etik standartlar ve yasal sınırlamalar, etik sorunlar, etik dışı davranışlar ve bunlara karşı alınacak önlemler, katılımcıları olası zararlardan koruma |
4 | Bilim okur-yazarlığı, alanyazın taraması, ilgili araştırmalar |
5 | Bilimsel yazım ve raporlama ilkeleri: Biçimsel yapı, kaynak tarama ve gösterme yöntemleri, tablolar ve şekiller, etkin dil kullanımı |
6 | Araştırma problemini tanımlama, problem durumu, değişkenlerin sınıflandırılması, hipotez, alt problem, amaç, önem, sayıltı, sınırlılıklar, tanımlar, kısaltmalar |
7 | Araştırma problemini tanımlama, problem durumu, değişkenlerin sınıflandırılması, hipotez, alt problem, amaç, önem, sayıltı, sınırlılıklar, tanımlar, kısaltmalar |
8 | Bilimsel araştırmaların sınıflandırılması: Deneysel, korelasyonel, nedensel karşılaştırma, tarama Temel özellikleri, aşamaları, benzerlik ve farklılıkları |
9 | Bilimsel araştırmaların sınıflandırılması: Etnografik, tarihi, olgubilim, durum, eylem, karma, meta-analiz Temel özellikleri, aşamaları, benzerlik ve farklılıkları |
10 | Araştırma modeli, iç ve dış geçerlik, evren ve örneklem/çalışma grubu (temel kavramlar, örneklem/çalışma grubu büyüklüğünün belirlenmesi) |
11 | Veri toplama araç ve teknikleri [gözlem, görüşme, doküman incelemesi, temel özellikleri, uygulanma ilke ve aşamaları ile bu teknikler kapsamında kullanılan/geliştirilen ölçme araçlarının (anketler, başarı ve yetenek testleri, ölçekler, envanterler, gözlem |
12 | Veri toplama araç ve teknikleri [gözlem, görüşme, doküman incelemesi, temel özellikleri, uygulanma ilke ve aşamaları ile bu teknikler kapsamında kullanılan/geliştirilen ölçme araçlarının (anketler, başarı ve yetenek testleri, ölçekler, envanterler, gözlem |
13 | Veri analizi (araştırma problemi-amaç-yöntem ve veri analizi teknikleri arasındaki ilişki, veri analizi tekniğinin seçiminde dikkat edilmesi gereken özellikler, analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlanmasında ilke ve kurallar), nicel ve nitel veri ana |
14 | Veri analizi (araştırma problemi-amaç-yöntem ve veri analizi teknikleri arasındaki ilişki, veri analizi tekniğinin seçiminde dikkat edilmesi gereken özellikler, analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlanmasında ilke ve kurallar), nicel ve nitel veri ana |
15 | Bulgu, sonuç, tartışma ve öneriler: Problem, amaç ve bulgu bağlantılarının kurulması, bulgunun sunumu, bulgu ve sonuç arasındaki farklar, tartışma, sonuçlara dayalı öneri geliştirmede temel ilkeler |
16 | Bulgu, sonuç, tartışma ve öneriler: Problem, amaç ve bulgu bağlantılarının kurulması, bulgunun sunumu, bulgu ve sonuç arasındaki farklar, tartışma, sonuçlara dayalı öneri geliştirmede temel ilkeler |
17 | Bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi |