Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fransızca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Fransızca Öğretmenliği YDFO3004 Çocuklara Fransızca Yabancı Dil Öğretimi Zorunlu 6 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çocuklara yabancı dil öğretimi sorununun (ilköğretim düzeyinde) belirli yönlerinin yanı sıra ortaöğretimde planlanacak gelişmeleri ele almak. Çocukların özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Çocuklar ve yetişkinler arasındaki farklı sosyo-bilişsel ve duygusal işleyiş biçimlerini anlamak. Çocuklara yabancı dil (özellikle Fransızca) öğretmeyi bilmek. Neden? Nasıl? Çocuklara uygun etkinlikler hazırlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çocukların bilişsel ve sosyal gelişimlerine uygun teknik ve etkinliklerin öğretilmesi, farklı beceriler için materyal geliştirilmesi ve sınıf ortamında uygulanması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru-cevap Bireysel ve grup çalışmaları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BRUNER, J.S. (2002) Comment les enfants apprennent à parler, Retz. BRUNER, J.S. ( 1983) Le développement de l’enfant : Savoir faire, savoir dire, PUF. DABENE, L., GARABEDIAN, M., (coord), (1991) L’apprentissage précoce d’une langue étrangère ou éveil au langage, dans Le Français dans le Monde, Recherches et applications, numéro spécial. HAGEGE, C.,(1996) L’enfant aux deux langues, Odile Jacob. GROUX, D., PORCHER L., (1998) L’Apprentissage précoce des langues, Que sais-je ? PUF. GUBERINA, P., GARABEDIAN, M., (1991) Rôle de la Perception Auditive dans l’Apprentissage Précoce des Langues, dans Le Français dans le Monde, Recherches et applications, numéro spécial. EduFLE.net http://www.edufle.net/-Francais-langue-seconde-ou-precoce Articles, fiches pédagogiques pour la classe de FLE pré-secondaire ou pour l’enseignement du français aux élèves non–francophones nouvellement arrivés à l’école primaire. Lepointdufle. http://www.lepointdufle.net/p/enfants.htm. Liens vers des sites proposant des activités en ligne pour de jeunes élèves. Primlangues http://www.primlangues.education.fr Site d'accompagnement du Ministère de l’éducation nationale française pour les enseignants et intervenants chargés des langues vivantes à l'école primaire : ressources pour la classe, fiches pédagogiques, autoformation en didactique, forum d’échanges pour enseignants de langues à l’école. Phonetique.fr http://phonetique.free.fr/index.htm Propose des exercices de discrimination auditive ( phonèmes, nombre de syllabes dans un mot), sans support visuel. A partir de 10 ans.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Çocukların kişisel özelliklerini tanıyabilir.
  • Çocuklara uygun yöntem kitabını seçebilir.
  • Çocukların bireysel farklılıklarını dikkate alarak onlara uygun öğrenme ortamı hazırlayabilir ve sınıf yönetimi sağlayabilir.
  • Çocukların 4 temel becerisini geliştirecek etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
  • Eğitim teknolojilerini sınıf ortamında kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çocuklara yabancı dil öğretimi. Yabancı dile başlama yaşı nedir? Karşılaştırmalı Fransa ve Türkiye eğitim sistemi.
2 Piaget'ye göre çocuğun bilişsel gelişim evreleri.
3 Konunun devamı
4 Çocuğun dilsel gelişimini açıklayan kuramlar: Skinner ve davranışcılık kuramı, Chomsky ve doğuştancılık, Bruner ve sosyal-yapılandırmacılık.
5 Çocuğun dil becerileri: sözlü anlama ve anlatma becerisi, yazılı anlama ve anlatma becerisi.
6 Fransızcayı niçin ? nasıl ve hangi yaklaşımlarla öğretmeliyiz?
7 Pedagojik uygulamalar: amaçlar ve yöntem
8 Ara Sınav Haftası
9 Uygulama ve sınıf etkinlikleri
10 Uygulama ve sınıf etkinlikleri
11 Uygulama ve sınıf etkinlikleri
12 Uygulama ve sınıf etkinlikleri
13 Uygulama ve sınıf etkinlikleri
14 Uygulama ve sınıf etkinlikleri
15 Uygulama ve sınıf etkinlikleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı