Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans MB3013 Current Issues in Teaching Zorunlu 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına materyal değerlendirme, adaptasyon ve geliştirme becerileri kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dönem boyunca öğretmen adayları farklı teknolojik araçlar kullanarak materyal geliştirecektir. Bunun için, öncelikle dil öğretimi ders kitapları incelenecek, değerlendirilecek ve onlara uygun materyaller geliştirilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dönem boyunca, öğretmen ders anlatımı, ikili ve çoklu grup çalışmaları, öğrenci-öğrenci öğretimi yöntemleri kullanılacaktır ve soru-cevap, anlatım, sunum gibi aktivitelere yer verilecektir.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kurt, G.& Ersin, P. (2023). Educational technology in English Language Teaching. Eğiten Publishing. Healey, D. (2016). Language learning and technology: Past, present and future. In F. Farr & L. Murray (Eds.). The Handbook of Language Learning and Technology (9-23). Routledge    Hockly, N. & Dudeney, G. (2018). Current and future digital trends in ELT. RELC Journal, 49(2), 164-178.  Koehler, M. J., Mishra, P., & Cain, W. (2013). What is technological pedagogical content knowledge (TPACK)? Journal of Education, 193(3), 13-19. Warren, M. (2016). Introduction to data-driven learning. In F. Farr & L. Murray (Eds.). The Handbook of Language Learning and Technology (pp. 363-373). Routledge Helgeson, J. (2015). Flipping the English classroom. Kappa Delta Pi Record, 51, 64–68. Hockly, N. (2019). Augmented Reality. ELT Journal, 73(3), 328-334.     Savin-Baden, M., Falconer, L., Wimpenny, K. & Callaghan, M. (2019). Virtual worlds for learning. In E. Duval, M. Sharples & R. Sutherland (Eds.) Technology-enhanced Learning (97-108). Springer. 

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları materyal geliştirme, adaptasyon ve dizaynın amaçlarını, ilkelerini ve prosedürlerini öğreneceklerdir.
  • Öğretmen adayları öğrencilerin istek ve ihtiyaçlarına hassasiyet geliştireceklerdir
  • Materyal geliştirme konusunda becerileri gelişecektir.
  • Uygun teknolojik araçları kullanarak öğrencilerin İngilizcelerini geliştirmek için materyaller dizayn edeceklerdir.
  • 21. yüzyıl gereksinimlerine uygun materyaller geliştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İzlencenin üzerinden geçilmesi ve ders tanıtımı
2 İngilizce Öğretiminde Teknoloji kullanımının tarihçesi
3 İngilizce Öğretiminde Teknoloji kullanımının tarihçesi
4 Teknoloji-entegre Dil Öğretiminin Geleceği
5 Teknoloji entegrasyon çerçeveleri
6 Assure Modeli
7 Veri tabanlı öğrenme
8 Ara Sınav Haftası
9 Veri tabanlı öğrenme
10 Ters yüz eğitim modeli
11 Ters yüz eğitim modeli
12 Sanal gerçeklik
13 Sanal gerçeklik
14 Üretken Yapay Zeka
15 Üretken Yapay Zeka
16 Tekrar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı