Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MB2002 Eğitimde Program Geliştirme Zorunlu 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal Bilgiler öğretim programların tarihsel gelişimi ve güncel öğretim programının incelenmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fizik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sını

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer),

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar bilir
  • Sosyal Bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi bilir
  • Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri bilir
  • Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını bilir.
  • Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımını bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar.
2 Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri.
3 Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri.
4 Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri.
5 Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları.
6 Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları.
7 Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler.
8 Ara Sınav Haftası
9 Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi.
10 Program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları.
11 Program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı.
12 Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları.
13 Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları.
14 MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
15 MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı