Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama (Uzaktan Öğretim)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama (Uzaktan Eğitim)-2013 PAZ2018 Elektronik Pazarlama Zorunlu 4 2,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Elektronik pazarlama bilgilerini edinmiş öğrencilerin, elektronik ortamda hedef Pazar seçimi, stratejik pazarlama kararları ve süreçleri, pazarlama yönetimi ile ilgili uygulamaları anlamalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İnternette pazarlamanın stratejik güdüleyicileri Elektronik rekabet Elektronik tüketici Bilgi sistemleri ve e-pazarlama araştırmaları E-ürün, E-fiyat, E-dağıtım, E-tanıtım Güven, gizlilik ve güvenilirlik

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sunum ve örnek olay çözümü

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, İstanbul,1997. Ramazan Aksoy, İnternet Ortamında Pazarlama, Ankara, Seçkin yayınları, 2006

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yeni ekonomi ve internet kavramlarının kavramak.
  • Elektronik ortamda pazarlama stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak.
  • Elektronik ortamda ürün stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak.
  • Elektronik ortamda fiyatlandırma stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak.
  • Elektronik ortamda tanıtım stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak. Elektronik ortamda tanıtım ve dağıtım stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yeni ekonomi, internet ve temel kavramlar
2 Yeni ekonomide pazarlamanın yeri, önemi ve geleceği
3 Günümüz pazarlama anlayışının gelişimi
4 İnternet çevresi ve web siteleri
5 İnternette pazarlamanın stratejik güdüleyicileri
6 Elektronik rekabet
7 Elektronik tüketici
8 Ara Sınav Haftası
9 Bilgi sistemleri ve e-pazarlama araştırmaları
10 E-ürün
11 E-fiyat
12 E-dağıtım 14 .E-tanıtım E-dağıtım 14 .E-tanıtım E-tanıtım
13 E-dağıtım
14 Güven, gizlilik ve güvenilirlik
15 Örnek olay çözümü
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı