Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans YDFA154 Farsça Zorunlu 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilere başlangıç ve orta seviyede Farsça okuma, anlama, yazma ve konuşmayı öğretmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Fars dili ve edebiyatının özellikleri,fiil ve isim çekimleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

soru-cevap,tartışma,karşılıklı diyalog, problem çözme,sunum,tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet Ateş, Farsça Grameri, İstanbul 1972. Mehmet Kanar, Farsça-Türkçe Sözlük, İstanbul 1992.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, Farsça yazı diline başlangıç ve orta seviyede aşinalık kazanır (PÇ: 1).
  • Öğrenci, başlangıç ve orta seviyedeki Farsça yazılı metinleri sözlük yardımıyla okuyup anlayabilir (PÇ: 1, 7).
  • Öğrenci, gündelik konuşma dilini ve bu dildeki temel ifadeleri öğrenir (PÇ: 1, 7).
  • Öğrenci, İran dilinin tarihi gelişimini ve özelliklerini öğrenir.
  • Öğrenci, Farsça basit cümleleri anlayabilir duruma gelir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İran Dilinin Kökeni ve Tarihi Gelişimine Kısa Bir Bakış
2 Zeban ve Alifba-yi Farsi
3 Sedaha ve alifba-yi Farsi
4 Vakeha ve Hemhvanha
5 Ma'rife ve nekere
6 Mofred ve cem'
7 Çalışma Haftası
8 Ara Sınav
9 Esm ve sefat
10 Ezafe
11 Zamirha-yi molki-ye peyveste
12 Sifat-i berter
13 Hal-i akhbari
14 Fi'il-i emr
15 Fi'il-i menfi
16 Temrinha