Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MB3021 Görsel Sanatlar Öğretimi I Zorunlu 5 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin Görsel Sanatlar alanına doğru bir bakış kazanmasını, öğretme becerilerini edinmesini, planlı bir dersi bütünüyle, aktif ve işbirlikçi öğrenme yaklaşımlarıyla, çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yöntemine göre planlama, süreci yönetme ve değerlendirme becerisini kazanması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Görsel sanatlar alanına ilişkin temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi; alanın başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları; alan öğretiminin genel amaçları, kullnılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; görsel sanatlar eğitimi, tarihçesi ve kuramları; görsel sanatlar öğrtiminde temel alanların nasıl öğretileceği; görsel sanatlar öğretim yöntemleri ve uygulama becerileri; görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetimi ve uygulaması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, Power Point sunum, Workshop, Seminer,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Vedat Özsoy/ Nuray Mamur- Pegem Akademi

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenme öğretme sürecine uygun planlama yapabilme
  • Öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirebilme
  • Öğrencilerin sanat ve sanatçının önemini kavramalarında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile işbirliği yapabilme
  • Görsel sanatlar öğrenme öğretme sürecindeki gelişimlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme
  • Görsel Sanatlar öğrenme öğretme sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersin ana başlıkları ve içeriği hakkında bilgi verme, temel kavramlara giriş.
2 Görsel sanatlar eğitiminin adlandırma sorunu, sanatın tanımı, eğitimin tanımı, düşünsel temelleri gibi tanımlar ve kavram ve yanılgılar.
3 Görsel sanatlar eğitiminin tarihi; Eski Yunan'dan günümüze genel eğitim felsefeleri görsel sanatlar eğitimine yansımaları.
4 Türkiye'de görsel sanatlar eğitiminin kısa tarihi; Cumhuriyet öcesi, Cumhuriyet dönemi siyasal ve toplumsal bunalımın eğitime etkisi, Yeni Anayasal dönemde görsel sanatlar eğitimi.
5 Eğitim ve öğrenmeye ilişkin düşünceler, Erken dönem düşünürleri, bilginin doğası, beyin araştırmaları ve çoklu zeka kuramına göre görsel sanatlar eğitimi; görsel sanatlarda öğrenme işlemi.
6 Görsel sanatlar eğitiminde değişim ve gelişim; Çizek ve çocuğun sanatsal gelişimi, Owatonna projesi, Bauhaus, çeşitli yaklaşımlar ve dengeli bir görsel sanatlar eğitimi nasıl olmalıdır, öğrenciler için dengeli görsel sanatlar eğitimi programının etkileri.
7 Yaratıılık nedir, çocukta yaratıcılığın gelişmesi için şimdiye kadar yapılmış çalışmalar.
8 Ara Sınav
9 Görsel sanatlar eğitimi ve yaratıcılık ve kriterleri.
10 Görsel sanatların alanı olan biçimsel ve kavramsal kompozisyonu oluşturan öğelerin anlatımı ve görsel sanatlar öğretmenliği alanında sınıflarda işlenişi.
11 Çocuk resminin farklı yaşlarda ki süreci, yaş dönemleri.
12 Çocuk resimlerinde temel kavramlar ve renkler üzerinden yapılabilecek yorum ve analizler.
13 Grup çalışması; sunum anlatımları; görsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı
14 Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı
15 Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı
16 Grup çalışması; sunum anlatımlarıgörsel sanatlar alanında seçilmiş konuların öğrenciler tarafından anlatımı
17 Final sınavı