Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB3020 | Görsel Sanatlar Öğretimi II | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB3020 | Görsel Sanatlar Öğretimi II | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Öğretmen adaylarının sınıf içerisinde öğretmenlik becerisini kazanmasını sağlamak, planlı bir dersi bütünüyle öğretme becerisi kazandırmak.
-
Sanat eğitiminde aktif ve işbirlikçi öğrenme yaklaşımlarıyla, çoklu zeka kuramı ve oluşturmacı, isiplinler arası yaklaşımlar, çağdaş öğretim yöntemleri,görseil kültürün öğretimi, çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yöntemine göre ders planlarına dönüştürülmesi, ünite ve günlük plan hazırlama, okul öncesi, temel ve orta öğretim görsel sanatlar dersinde eğitim; ölçme değerlendirme yöntemleri; sınıf yönetimi ve öğretmenlik uygulamasına ilişkin temel bilgiler.
Teorik anlatım, power point sunum, proje, uygulama, workshop, seminer
Yok
Türkçe
Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Vedat Özsoy-Ali Osman Alakuş Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık, Görsel Sanatlar Eğitimi Resim-iş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri Prof. Dr. Vedat Özsoy, Pegem Akademi
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin içerik ve temel başlıklarının bildirilmesi ve açıklanması. |
2 | Genel Eğitimde ve Görsel Sanatlar Eğitiminde öğrenmeye ilişkin görüşlerin incelenmesi. |
3 | Beyin araştırmaları ve çoklu zeka kuramı, bilginin doğası ve çoklu zeka kuramına Görsel Sanatlar Eğitimi açısından bakmak. Çoklu zeka kuramı; beynin işleyişi ve oluşturmacı disiplinler arası yaklaşımların incelenmesi. |
4 | Görsel sanatlar eğitiminde çağdaş öğretim yöntemleri. Geçmişten günümüze aktif ve işbirlikçi öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi. |
5 | Beyin araştırmaları ve eğitime katkıları, Görsel sanatlar eğitimi ve yaratıcılık;, yaratıcılık ve zeka, yaratıcılık ve eğitim, Görsel Sanatlar Öğretiminde yaratıcı olan ve yaratıcı olmayan öğrenme davranışı arasındaki farklılıklarla ilgili yapılmış çalışmalar ve çocukla yapılabilecek görsel yaratıcılığı geliştirecek egzersizler. |
6 | Çok alanlı Görsel Sanatlar Eğitiminin kuramsal temeli, bir disiplin olarak Görsel Sanatlar ve disipline dayalı sanat eğitiminde günümüzde yaşanan gelişmeler. Çok alanlı Görsel Sanatlar Eğitiminin genel amaçları ve temel yapısı. |
7 | Görsel Sanatlar öğrenme öğretme sürecinde teknolojik kaynakların kullanımı. |
8 | Ara Sınav |
9 | Görsel Sanatlar Eğitiminde Standart nedir, önemi ve yararları, Görsel Sanatlar Eğitimi alanında standartların hazırlanışı, Türkiye'de Öğretmen yetiştirmenin standartları, öğretmen yeterlilikleri. Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili yeterlilikler nelerdir incelenmesi. |
10 | Görsel kültürün öğretimi, çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yöntemine göre ders planlarına dönüştürülmesi. Ünite ve günlük plan hazırlama. |
11 | Okul öncesi, Temel ve Ortaöğretim Görsel Sanatlar dersinde eğitim; ölçme ve değerlendirme yöntemleri. |
12 | Sınıf yönetimi ve öğretmenlik uygulamasına yönelik temel bilgiler. |
13 | 21. yy da Görsel Sanatlar Eğitimi ve Öğretiminin yeri ve önemi, yüzyıl başında Türkiye'de durum neydi, şimdi bireye ve topluma sağlayacağı yararlar nelerdir. |
14 | Grup çalışmaları ve uygulamalı sunum anlatımları. |
15 | Grup çalışmaları ve uygulamalı sunum anlatımları. |
16 | Grup çalışmaları ve uygulamalı sunum anlatımları. |
17 | Final Sınavı |