Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Bilgisayar Programcılığı (Uzaktan Öğretim)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Programcılığı -Uzaktan Eğitim -2014 BLY1014 Grafik Animasyon I Zorunlu 2 5,00 3 1

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste renk bilgisi, grafik formatları, grafik dosya türleri, Adobe Photoshop programında resim düzenleme araçlarını kullanarak rötuş, düzenleme vb. işlemleri yapmayı,katmanlarda maskeler ve kanallarla çalışmayı öğrenir. Animasyon temellerini, 3D animasyon yapabilme için Flash, Scratch ve 3Ds Max programlarını kullanmayı öğrenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste renk bilgisi, grafik formatları, grafik dosya türleri, Adobe Photoshop programında resim düzenleme araçlarını kullanarak rötuş, düzenleme vb. işlemleri yapmayı,katmanlarda maskeler ve kanallarla çalışmayı öğrenir. Animasyon temellerini, 3D animasyon yapabilme için Flash, Scratch ve 3Ds Max programlarını kullanmayı öğrenir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders laboratuvar ortamında teorik anlatımın ardından bilgisayar başında adım adım uygulamalı olarak işlenecektir

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

What is graphic design/Alice Twemlov Uygulamalı ve Örnekli Grafik ve Animasyon /Yrd. Doç. Dr. Zehra Alakoç Burma

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Resim dosyaları, formatları ve kullanım yerleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
  • Resim düzenleyici programlarını kullanabilir.
  • Kullanım yerlerine göre mantıklı renk seçimi yapabilecek bilgiye sahip olur.
  • Animasyon oluşturma programlarının genel özelliklerini bilir ve kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Basic concepts about graphics and animation.
2 Display Card, Pixel, Resolution and Color depth.
3 Picture, Audio and Video File Types.
4 Vector Tools
5 Vector Tools Text Editing Operations
6 Color, Contour and Fill Applications Live Filters
7 Live Filters
8 Midterm
9 Layer Operations
10 Layer Operations Slices and Active Regions
11 Buttons and Pop-up Menus
12 Moving Pictures
13 Optimizing and Exporting
14 Using animation Preparation Program
15 Using animation Preparation Program
16 Study Week
17 Final