Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ) - 2012 Lisans HIT402 Halkla İlişkiler ve Reklamda Medya Planlama Zorunlu 8 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, hedef kitlelere ulaşmak için medyaya mesaj yerleştirmek için kullanılan süreç olan stratejik medya planlamasına bir giriş niteliğindedir. Yıllar içerisinde kapsamı değişen/ genişleyen 'Pazarlama Karması' parametreleri çerçevesinde yapılan değerlendirmeler hem geleneksel medya (eski medya) hem de Yeni medya uygulamaları bakımından analiz edilecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Geleneksel Medya / Durum Analizi Geliştirme (Pazarlama analizi: yıllık raporlar, haber makaleleri / Hedef Kitle analizi / Rekabet analizi) Geleneksel Medya / Medya Hedeflerini Tanımlayın (Hedef kitle - Birincil ve ikincil kitleleri tanımlayın / Sezonluk - satış dönemi ve Tanıtım / Plan Performansı) Geleneksel Medya / Medya Belirleme Stratejisi (Pazarlama karması ve satın alma için araç seçimi / Basın yerleşimleri için medya araçları (halkla ilişkiler) Yeni Medya / Dijital Pazarlama Karması Yeni Medya Uygulamaları Kapsamında Medya Planlamaya Yeni Yaklaşımlar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bu ders bir kavramlar dersi olarak tasarlanmıştır; reklam ve halkla ilişkiler kapsamında medya planlaması ile ilgili kavramlar irdelenecektir. Bu çerçevede derslerde; okumalar, tartışmalar, ödevler ve bazı video gösterimlerinin bir kombinasyonunun kullanılması planlanmaktadır.

Staj Durumu

Önkoşul değildir

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital. USA: John Wiley & Sons Publications Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. USA: John Wiley & Sons Publications Lister, M. et all (2007). “New Media: A Critical Introduction”. USA: Routledge Publishing Jack Z. Sissors and Roger Baron (2002). Advertising Media Planning. USA: McGraw-Hill. Clarke Caywood (ed) (1997). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications, USA: McGraw-Hill.

Dersin Web Sayfası

www.marmara.edu.tr

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler medya planlama ve pazarlama arasındaki bağlantıyı anlayacaktır.
  • Öğrenciler reklam mecralarını analiz etme ve yaratıcı olarak kampanyalarına uyarlama konusunda bilgilenecektir.
  • Öğrenciler geleneksel ve dijital reklamcılık konusunda bilgilendirilecektir.
  • Öğrenciler geleneksel ve dijital reklamcılık konusunda bazı sektörel tanımlarla tanıştırılacaktır.
  • Öğrenciler, reklam ve pazarlama kampanyalarının küreselleşme çerçevesinde analizini yapabileceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halkla İlişkiler ve Reklamda Medya Planlamaya Giriş
2 Bütünleşik Pazarlama İletişim
3 Pazarlama İletişiminin Temel Unsurları
4 4 P ve ötesi
5 Pazarlama İletişimi Stratesinin Oluşturulması
6 Kişisel Satış Sürecinin Temel Aşamaları
7 Genel Tekrar haftası
8 Arasınav Haftası
9 Arasınav Haftası
10 Yeni Medyada Medya Planlama
11 Mobil uygulamalar ve dijital pazarlama
12 Satış Teşvik/Satış Promosyonları
13 Resmi Tatil
14 Örnek vaka çalışması analizleri
15 Örnek vaka çalışması analizleri
16 Genel tekrar haftası