Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği EGT4042 İngilizce Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Zorunlu 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilmeleri ve bu bilgileri kullanarak 4 dil becerisini ölçecek bir sınav hazırlayarak uygulamaları ve not vermeleri ; ayrıca sınav sonuçlarını değerlendirme aşamasında test maddelerinin analizini ve tanımlayıcı istatistik analizlerini yapabilmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sınav türleri; İngilizcede çeşitli dil becerilerinin ölçülmesi için test hazırlama teknikleri; çeşitli tiplerde soru hazırlama alıştırmaları; sınav sonuçlarını değerlendirme ve madde analizi; istatistik hesaplamalar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, grup çalışması, rapor hazırlama, sunum yapma, değişik kaynakların araştırılması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brown H. D. (2004) Language assessment principles and classroom practices. New York: Longman Genesee, F. and Upshure, J. A. (1996) Classroom-based evaluation in second language education. Cambridge: Cambridge University Press. Hughes, A. (2003) Testing for language teachers. (2nd Edition). Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Ölçme değerlendirmenin temel kavramlarını bilecek
  • Dil gelişim, yeterlilik ve yerleştirme gibi test çeşitlerini karşılaştıracak
  • Değişik sınama yöntemlerini ayırt edebilecek
  • Herhangi bir test tekniğinin kullanımı hakkında geçerlik ve güvenirlik ile ilgili yorumlar yapabilecek
  • Dört dil becerilerini ölçen bir sınav hazırlayacak ve uygulayacak Dört dil becerilerini ölçen bir sınav hazırlayacak ve uygulayacak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders tanıtımı
2 Sınav çeşitleri
3 Sınav görevlerinin seçilmesi ve düzenlenmesi
4 Sınav ve değerlendirmenin öğrenen üzerindeki etkileri
5 Sınav hazırlama basamakları
6 Dil bilgisi ve kelime bilgisinin ölçülmesi
7 Okuma becerisinin ölçülmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Dinleme becerisinin ölçülmesi
10 Yazma becerisinin ölçülmesi
11 Sınav hazırlama uygulama ve değerlendirme projesi ile ilgili bilgilendirme
12 Konuşma becerisinin ölçülmesi
13 Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi (SPSS- madde analizi)
14 Genel tekrar ve proje örnekleri
15 Standart testler ve Ortak Avrupa Dil Çerçevesi nin (CEFR) değerlendirmede kullanılması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı