Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İletişim Fakültesi - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Gazetecilik - Lisans COMM111 Introduction to Communication Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İletişime Giriş, iletişimin toplumsal yaşamdaki önemi, işleyişi ile ilgili temel bilgileri, kavramları ve kuramsal tartışmaları vermeyi amaçlayan bir derstir. Bu dersle iletişim eğitimi gören ve kitle iletişimi alanında meslek sahibi olmayı planlayan gençlerin, kitle iletişiminin işleyişi hakkında bilgilenecekleri ve entelektüel yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri bir akademik ortama adım atmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Introduction to Mass Communication, Stanley Baran, McGrawHill, 2007 Modern Mass Media, John C. Merril, etal, Harper, new edition? Toplumsal İletişim, N. Türkoğlu, Kalemus yay., 2007, İstanbul. Understanding Mass Communication, Dennis Defleur, Houghton, new edition?

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler iletişim ile ilgili temel kavramları öğrenirler.
  • Öğrenciler kitle iletişim teorilerini ve farklı yaklaşımları bilirler.
  • Öğrenciler çeşitli kitle iletişim araçlarının farklı kullanımlarını ayırt edebilirler.
  • Öğrenciler iletişim ve medya etiği kavramları üzerine birlikte düşünmeyi öğrenirler.
  • Öğrenciler eleştirel bir yaklaşımla KİA'nı global, ulusal ve yerel medya sistemleri ölçeklerinde tanırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Toplumsal iletişime giriş
2 İletişim Süreci, Kodlar ve Semboller
3 İletişim Biçimleri
4 Kitle iletişim kuramları
5 Sosyal Psikoloji
6 Kitle iletişim Araçları ve Toplum
7 Ses ve görüntünün çekiciliği: Sinema-Radyo-Televizyon
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 DERS + MAZERET SINAVI. Tarihsel gelişim: yazıdan internete
11 Popüler kültür ve Kültürel Çalışmalar
12 İletişim Bilimleri Araştırma Yöntemleri
13 Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi
14 Ulusal ve Global iletişim Sistemleri
15 Medya ve Etik: İletişim Etiği ve Meslek Etiği
16 Genel Değerlendirme
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı