Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans ILT333 Kamuoyu Zorunlu 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Genel ve özet olarak kamuoyunu oluşturan faktörleri incelemek ve kamuoyu ile ilgili tanımlara, kamuoyunun tarihçesine, kamuoyunu oluşturan faktörlere, medyanın kamuoyu oluşumdaki etkisine ve kamuoyu ölçümlemesine yer verme

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Arsev Bektaş, Kamuoyu, İletişim, Demokrasi, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2007

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler iletişim mesleğinin küresel ve toplumsal etkilerini bilirler
  • Öğrenciler güncel olayları kuramsal açıdan ele alıp, eleştirel bir bakış açısı geliştirirler.
  • Öğrenciler tarihsel gelişim süreci içinde kamuoyu kavramını iletişim disiplini temel alarak öğrenir ve günümüzle karşılaştırabilirler.
  • Öğrenciler Dünya ve Türkiye'de gündem oluşturan konulara hakim olurlar.
  • Öğrenciler meslek yaşamlarında da kullanabilecekleri farkındalık yönünü geliştirirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kamuoyu Kavramının Tarihsel Gelişimi
2 Kamuoyu Üzerine Çağdaş Yaklaşımlar
3 Kamuoyu Kavramı, Kamu Nedir? Oy nedir?
4 Kamuoyunun Tanımlanması ve Bu Alandaki Farklı Yaklaşımlar
5 Kamuoyunun Nitelikleri
6 Kamuoyunun Oluşması ve Siyasal Toplumsallaşma
7 Kamuoyunun Oluşumunda Kişisel Unsurların Rolü: Tutumlar
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Kamuoyunun Oluşumunda Çevresel Unsurların Rolü
11 İletişim ve Kamuoyunu Oluşturan Araçlar, İletişim, Simgeler ve Dil
12 Kamuoyunu Oluşturan Araçlar ve Kitle İletişim Araçları ve Kitle Kültürü
13 Propaganda Kavramının Tarihçesi, Anlamı, Kaynağı, Amacı ve Oluşum Süreci
14 Propagandanın Tekniği, Stratejisi, Taktikleri, Etkinliği ve Kamuoyu Oluşturmada Sınırları
15 Kamuoyu Kanaatlerinin Ölçülmesi, Metodolojisi, Soru ve Metin Hazırlanması, Sonuçlanması
16 Kamuoyu Yoklamalarının Medya ile İlişkisi ve Seçmen Kanaat ve Tutumları Üzerindeki Etkisi
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı