Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE403 Karakter ve Değer Eğitimi Zorunlu 8 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı birlikçe yaşama ve toplumsallaşma kültüründen hareketle bireyde olması düşünülen ve kazandırılması beklenen ortak değer ve karakter özelliklerinin öğretilmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Karakter ve değer ile ilgili temel kavramlar (şahsiyet, kişilik, erdem, huy, mizaç) Karakter gelişiminde okul ve sosyal çevre Bir kavram olarak değer ve değerlerin sınıflandırılması Değerlerin bireysel, toplumsal, kültürel ve dini temelleri Değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları Değerler ve değer eğitiminde çok kültürlülük Değer eğitiminde öğretim yöntemleri Ara Sınav Değer öğretiminde örnek yaklaşım ve uygulamalar Çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim İnsani, kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi Türk eğitim ve kültür tarihinde değer eğitimiyle ilgili örnekler Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen Yarıyıl sonu öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Tartışma, Araştırma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

H. Ekşi & A. Katılmış, Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel. Leming, J. S. (2000). Teaching values in social studies education, past practices and current trends. (02 01 2008 tarihinde Http://www.usoe.k12.ut.us/curr/ char_ed/ fedproj/hist/ teaching.htm.adresinden elde edilmiştir). Leming, J. S. (2008). Research and practice in moral and character education: Loosely coupled phenomena. Larry P. Nucci, Darcia Narvaez(Eds.). Handbook of Moral and Character Education. New York and London: Routledge Taylor and Francis Group Akbaş, O. (2008). Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. Aktepe, V. (2016). Ailede Değerler Eğitimi ve Program İhtiyacı. R. Turan, & K. Ulusoy içinde, Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi (s. 77-94). Ankara: Pegem Akademi . Aktepe, V., & Tahiroğlu, M. (2016). Değerler Eğitimi Yaklaşımları ve Etkinlik Örnekleri. The Journal of Academic Social Science Studies(42), 361-384.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Değer ve karakter eğitimi konusunda temel kavramları bilir
  • İlkokulda değer ve karakter eğitiminin önemini kavrar
  • Değer eğitiminin amaçlarını kavrar
  • Değer eğitimiyle ilgili uygulamaları bilir
  • Öğretmen olarak örnek bir rol model olur

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Karakter ve değer ile ilgili temel kavramlar (şahsiyet, kişilik, erdem, huy, mizaç)
2 Karakter gelişiminde okul ve sosyal çevre
3 Bir kavram olarak değer ve değerlerin sınıflandırılması
4 Değerlerin bireysel, toplumsal, kültürel ve dini temelleri
5 Değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları
6 Değerler ve değer eğitiminde çok kültürlülük
7 Değer eğitiminde öğretim yöntemleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Değer öğretiminde örnek yaklaşım ve uygulamalar
10 Çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim
11 İnsani, kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi
12 Türk eğitim ve kültür tarihinde değer eğitimiyle ilgili örnekler
13 Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
14 Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen
15 Yarıyıl sonu öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı