Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE403 | Karakter ve Değer Eğitimi | Zorunlu | 8 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE403 | Karakter ve Değer Eğitimi | Zorunlu | 8 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı birlikçe yaşama ve toplumsallaşma kültüründen hareketle bireyde olması düşünülen ve kazandırılması beklenen ortak değer ve karakter özelliklerinin öğretilmesidir.
-
Karakter ve değer ile ilgili temel kavramlar (şahsiyet, kişilik, erdem, huy, mizaç) Karakter gelişiminde okul ve sosyal çevre Bir kavram olarak değer ve değerlerin sınıflandırılması Değerlerin bireysel, toplumsal, kültürel ve dini temelleri Değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları Değerler ve değer eğitiminde çok kültürlülük Değer eğitiminde öğretim yöntemleri Ara Sınav Değer öğretiminde örnek yaklaşım ve uygulamalar Çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim İnsani, kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi Türk eğitim ve kültür tarihinde değer eğitimiyle ilgili örnekler Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen Yarıyıl sonu öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Tartışma, Araştırma
yok
Türkçe
H. Ekşi & A. Katılmış, Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel. Leming, J. S. (2000). Teaching values in social studies education, past practices and current trends. (02 01 2008 tarihinde Http://www.usoe.k12.ut.us/curr/ char_ed/ fedproj/hist/ teaching.htm.adresinden elde edilmiştir). Leming, J. S. (2008). Research and practice in moral and character education: Loosely coupled phenomena. Larry P. Nucci, Darcia Narvaez(Eds.). Handbook of Moral and Character Education. New York and London: Routledge Taylor and Francis Group Akbaş, O. (2008). Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. Aktepe, V. (2016). Ailede Değerler Eğitimi ve Program İhtiyacı. R. Turan, & K. Ulusoy içinde, Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi (s. 77-94). Ankara: Pegem Akademi . Aktepe, V., & Tahiroğlu, M. (2016). Değerler Eğitimi Yaklaşımları ve Etkinlik Örnekleri. The Journal of Academic Social Science Studies(42), 361-384.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Karakter ve değer ile ilgili temel kavramlar (şahsiyet, kişilik, erdem, huy, mizaç) |
2 | Karakter gelişiminde okul ve sosyal çevre |
3 | Bir kavram olarak değer ve değerlerin sınıflandırılması |
4 | Değerlerin bireysel, toplumsal, kültürel ve dini temelleri |
5 | Değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları |
6 | Değerler ve değer eğitiminde çok kültürlülük |
7 | Değer eğitiminde öğretim yöntemleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Değer öğretiminde örnek yaklaşım ve uygulamalar |
10 | Çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim |
11 | İnsani, kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi |
12 | Türk eğitim ve kültür tarihinde değer eğitimiyle ilgili örnekler |
13 | Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları |
14 | Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen |
15 | Yarıyıl sonu öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |