Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme (Almanca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İşletme (Almanca) - Lisans MRK2014 Konsumentenverhalten Zorunlu 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin, tüketici davranışı konusunun pazarlama için önemini anlamaları ve tüketici davranışını etkileyen faktörleri analiz edip, işletmelerin pazarlama karmalarını oluştururken dikkate almalarının sağlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tüketici davranışı konusuna giriş niteliği taşıyan bu derste satın almayı etkileyen ilgi, duygu, bilgi, değer ve kişilik özellikleri gibi farklı insani durumlar ele alınmaktadır. Bilgi edinme ve bu bilginin bellekte değerlendirilmesi, öğrenme konuları işl

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Foscht, B.; Swoboda, B. (2004): Käuferverhalten, Wiesbaden 2004; Kroeber-Riel, W.; Weinberg, P. (2003): Konsumentenverhalten, 8. Aufl., München 2003; Solomon, M.; Bamossy, G.; Askegaard, S. (2002): Consumer Behaviour: A European Perspective, 2. Aufl., Har

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Tüketici davranışları teorik modellerinin incelenmesi
  • Tüketici davranışlarındaki değişimlerin ve çevresel faktörlerin incelenmesi
  • Tüketici davranışını belirleyen psikolojik ve sosyal faktörlerin tanımlanması
  • Tüketici davranışını belirleyen kültürel faktörlerin tanımlanması
  • Tüketici davranışları ve pazarlama karması uygulamalarının incelenmesine dayalı uygulama örneği sunumu

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tüketici davranışları kavramı, - Giriş
2 Satın alma süreci ve tüketici davranış modelleri
3 İhtiyaçlar ve Tüketim
4 Motivasyon ve ilgilenim
5 Algılama kavramı ve süreci
6 Öğrenme kavramı ve öğrenme teorileri
7 Tutum kavramı ve tutumların ölçülmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Kişilik kuramları
10 Yaşam Tarzı ve pazarlama stratejileri
11 Kültür kavramı ve pazarlama stratejileri
12 Sosyal sınıf ve sosyal gruplar
13 Pazarlama İletişimi ve Tüketici Davranışları
14 Ürün geliştirme ve Tüketici Davranışları
15 Dağıtım Kanalları ve Tüketici Davranışları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final