Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE201 | Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE201 | Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı matematik öğretmen adaylarının matematiğin disiplin olarak doğası hakkında bilgi sahibi olup matematik öğrenme ve öğretmeye olan yansımaları hakkında bakış oluşturmaktır.
-
Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap ve problem çözme, grup tartışması
Bulunmamaktadır.
Türkçe
• Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, (Ed.) Melihan Ünlü, PEGEM • Matematik Öğretimi, Murat Altun, Aktüel Yayıncılık • İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Van de Walle, Karp ve Bay-Williams, Nobel Yayıncılık • Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Adnan Baki. • Bingölbali, E. Arslan, S., Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem Akademi: Ankara. • Tall, D. (2013). How humans learn to think mathematically: Exploring the three worlds of mathematics. Cambridge University Press. (Türkçe Özet dökümanı)
Bulunmamaktadır.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, Matematik hakkında kısa tartışma (Adnan Baki, Ünite 1, Van De Walle, Bölüm 1) |
2 | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; |
3 | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri. (Murat Altun, Ünite 1, Adnan Baki, Ünite 1, Van De Walle, Bölüm 2) Skemp ve İlişkisel Öğrenme & Kavramsal ve İşlemsel Öğrenme |
4 | Öğretim Programı (Müfredat) & Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları (MEB Matematik Öğretim Programı 5-8. Sınıflar) & Ders planı |
5 | Problem Çözme & Problem Çözme Stratejileri |
6 | Öğrenci Zorlukları ve Kavram Yanılgısı |
7 | Matematik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Problem Çözme ile Öğretim Sınıf-içi uygulama örnekleriyle |
10 | Sınıf-içi uygulama örnekleriyle (Van De Walle Bölüm 3) |
11 | Matematikte Çoklu Temsiller & Matematikte İlişkilendirme |
12 | Hans Freudenthal ve Gerçekçi Matematik Eğitimi (RME) & Piaget ve Yapılandırmacı Öğrenme …Sınıf-içi uygulama örnekleriyle |
13 | Matematiksel Modelleme ve STEM |
14 | TIMMS ve PISA |
15 | TEOG-LGS, TALIS, IB Program, AP vb uygulamaların değerlendirilmesi Final öncesi değerlendirme, matematik öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sentezi yoluyla bütüncül bir bakış ve üniversite 3-4. Yıllar için hedeflerin güncellenmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |