Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE201 Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik öğretmen adaylarının matematiğin disiplin olarak doğası hakkında bilgi sahibi olup matematik öğrenme ve öğretmeye olan yansımaları hakkında bakış oluşturmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap ve problem çözme, grup tartışması

Staj Durumu

Bulunmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, (Ed.) Melihan Ünlü, PEGEM • Matematik Öğretimi, Murat Altun, Aktüel Yayıncılık • İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Van de Walle, Karp ve Bay-Williams, Nobel Yayıncılık • Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Adnan Baki. • Bingölbali, E. Arslan, S., Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem Akademi: Ankara. • Tall, D. (2013). How humans learn to think mathematically: Exploring the three worlds of mathematics. Cambridge University Press. (Türkçe Özet dökümanı)

Dersin Web Sayfası

Bulunmamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

  • Matematik ve matematik nedir sorularına temellendirilmiş cevaplar verecektir.
  • Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini açıklayabilecektir.
  • Başlıca öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını fark edebilecektir.
  • Problem çözme ve matematiksel kavram yanılgılarını fark etmenin matematik öğrenmedeki yeri ve önemini kavrayacaktır.
  • Ölçme ve değerlendirmenin matematik eğitimine yansımalarını ayırt edebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersin tanıtımı, Matematik hakkında kısa tartışma (Adnan Baki, Ünite 1, Van De Walle, Bölüm 1)
2 Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı;
3 Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri. (Murat Altun, Ünite 1, Adnan Baki, Ünite 1, Van De Walle, Bölüm 2) Skemp ve İlişkisel Öğrenme & Kavramsal ve İşlemsel Öğrenme
4 Öğretim Programı (Müfredat) & Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları (MEB Matematik Öğretim Programı 5-8. Sınıflar) & Ders planı
5 Problem Çözme & Problem Çözme Stratejileri
6 Öğrenci Zorlukları ve Kavram Yanılgısı
7 Matematik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Problem Çözme ile Öğretim Sınıf-içi uygulama örnekleriyle
10 Sınıf-içi uygulama örnekleriyle (Van De Walle Bölüm 3)
11 Matematikte Çoklu Temsiller & Matematikte İlişkilendirme
12 Hans Freudenthal ve Gerçekçi Matematik Eğitimi (RME) & Piaget ve Yapılandırmacı Öğrenme …Sınıf-içi uygulama örnekleriyle
13 Matematiksel Modelleme ve STEM
14 TIMMS ve PISA
15 TEOG-LGS, TALIS, IB Program, AP vb uygulamaların değerlendirilmesi Final öncesi değerlendirme, matematik öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sentezi yoluyla bütüncül bir bakış ve üniversite 3-4. Yıllar için hedeflerin güncellenmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı