Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) | OKL304 | Müzik Eğitimi II | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Okul Öncesi Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) | OKL304 | Müzik Eğitimi II | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Öğretmen adaylarının, okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini milli eğitimin programı doğrultusunda yapabilmeleri için gerekli donanımı elde etmelerini sağlamak.
-
Müzik ve eğtim ilişkisi, Okul öncesi eğitimde müziğin yeri ve önemi, 0-3 yaş çocuklarda işitme duyusunun gelişimi ve müzikal becerileri, 4-5 yaş çocukların müzik becerileri ve yaklaşım modelleri, 6 yaş çocukların müzik becerileri ve yaklaşım modelleri, Okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımları gerçekleştirmede müziğin rolü, Kazanımların gerçekleştirilmesinde şarkı seçimi nasıl olmalı ve örnekler, Şarkı dağarının seçilmesinde dikkat edilecek hususlar, çocukk şarkısı nasıl olmalıdır, Müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar, repertuvar çalışmaları, Müzik etkinlik süreçleri, repertuvar çalışmaları, Müzik etkinlik ortamı nasıl olmalıdır ve materyal seçimi, repertuvar çalışmaları, Basit müzik araçlarının yapımı, repertuvar çalışmaları, Müziğin diğer eğitim süreçleri ile ilişkisi ve örnek uygulamalar
Anlatım, alıştırma, uygulama, grup çalışması, sunum yapma.
Yok
Türkçe
1)Okul Öncesi Eğitimde müzik,Sun,M.Seyrek,H.,Mel yay.1998 İzmir 2)Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması.Ömeroğlu,E. ve diğ.Kök yay.2003,Ankara 3)Çocuk Ezgileri.Acay,S. ve diğ,Morpa Yay 2003 İstanbul 4)Biz Çocuklarız-Bir Demet şarkı, Mertoğlu, E.Ova mtb.2007, İstanbul 5)Seslerle Tanışalım.Bal,TArtan,İ.Yapa yay.1995,İstanbul Müzik Öğretimi, Uçan,A ve diğ. Anadolu ünv.2001 Eskişehir
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Müzik ve eğtim ilişkisi |
2 | Okul öncesi eğitimde müziğin yeri ve önemi |
3 | 0-3 yaş çocuklarda işitme duyusunun gelişimi ve müzikal becerileri |
4 | 4-5 yaş çocukların müzik becerileri ve yaklaşım modelleri |
5 | 6 yaş çocukların müzik becerileri ve yaklaşım modelleri |
6 | Okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımları gerçekleştirmede müziğin rolü |
7 | Kazanımların gerçekleştirilmesinde şarkı seçimi nasıl olmalı ve örnekler |
8 | Ara sınav |
9 | Şarkı dağarının seçilmesinde dikkat edilecek hususlar, çocukk şarkısı nasıl olmalıdır |
10 | Müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar, repertuvar çalışmaları |
11 | Müzik etkinlik süreçleri, repertuvar çalışmaları |
12 | Müzik etkinlik ortamı nasıl olmalıdır ve materyal seçimi, repertuvar çalışmaları |
13 | Basit müzik araçlarının yapımı, repertuvar çalışmaları |
14 | Müziğin diğer eğitim süreçleri ile ilişkisi ve örnek uygulamalar |
15 | Müziğin diğer eğitim süreçleri ile ilişkisi ve örnek uygulamalar |
16 | Değerlendirme |
17 | Final sınavı |