Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans OKO3003 Okul Öncesinde Matematik Eğitimi Zorunlu 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematiksel düşünmenin önemini, matematik yeteneği ve okulöncesi dönemde gelişimi konusundaki teorik bilgileri kavrayabilme. Okulöncesi dönemde öğretilebilecek matematiksel kavramları öğrenebilme ve matematiksel kavramları geliştirici etkinlikleri oluşturabilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Okul öncesinde matematiksel düşünmenin gelişimi. Düşünmede bazı temel beceriler ve geliştirilmesi, problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik, sezgisel düşünme ve matematik. Öğrenme-öğretme sürecini açıklayan kuramlar. Yapısalcı yaklaşım, öğrenme ve öğretmede dikkate alınması gereken temel ilkeler ve Matematiğin öğrenilmesini etkileyen faktörler. Sayma becerisinin gelişimi ve öğretimi. Sayma sırasında öğrenilen prensipler, grafikler. Sayma becerisinin gelişimi ve öğretimi. Sayma sırasında öğrenilen prensipler, grafikler. Aritmetik (toplama–çıkarma) kavramların gelişimi ve öğretimi. Ölçme: Uzunluk, ağırlık, alan, hacim kavramlarının gelişimi ve öğretimi. Geometri ve mekân kavramlarının gelişimi ve öğretimi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım , Grup Çalışması , Uygulama-Alıştırma , Gösterme, Rapor Hazırlama ve Sunma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi (Gonca ULUDAĞ)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Matematik konusundaki temel kavramları ve ilkeleri açıklar (PÇ.5)
  • Matematiksel düşünmenin gelişimini açıklayan temel kuramları eğitimle ilişkilendirir (PÇ.5, PÇ 4)
  • Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile yaratıcı, sezgisel düşünme, problem çözme ve eleştirel düşünme ilişkisini açıklar (PÇ 1, PÇ 2; PÇ 4, P.Ç.13)
  • Matematiğin kavramlarının okulöncesi dönemdeki gelişimini açıklar (PÇ 1, PÇ.4, PÇ 5)
  • Matematiksel kavramların öğretimi için gerekli öğretim strateji, yöntem ve teknikleri uygular (PÇ 1, PÇ 4, PÇ 5, PÇ 11, P.Ç.12, P.Ç.14)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okul öncesinde matematiksel düşünmenin gelişimi. Düşünmede bazi temel beceriler ve geliştirilmesi
2 Problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik
3 Sezgisel düşünme ve matematik
4 Öğrenme-öğretme sürecini açıklayan kuramlar.Davranışçı ve yapılandırmacı (Konstrüktivist) yaklaşım
5 Öğrenme ve Öğretmede Dikkate Alınması Gereken Temel İlkeler ve Matematiğin öğrenilmesini etkileyen faktörler.
6 Sayma becerisinin gelişimi ve öğretimi. Sayma sırasında öğrenilen prensipler, grafikler. Ödev sunumları
7 Sayma becerisinin gelişimi ve öğretimi. Sayma sırasında öğrenilen prensipler, grafikler. Ödev sunumları
8 Ara Sınav
9 Aritmetik (toplama–çıkarma) kavramların gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları
10 Aritmetik (toplama–çıkarma) kavramların gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları
11 Ölçme:Uzunluk, ağırlık, hacim kavramlarının gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları
12 Ölçme:Uzunluk, ağırlık, hacim kavramlarının gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları
13 Geometri, alan ve mekan kavramlarının gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları
14 Dersin genel tekrarı. Ödev sunumları
15 Dersin genel tekrarı. Ödev sunumları
16 Yarıyıl Sonu Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı