Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO3003 | Okul Öncesinde Matematik Eğitimi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO3003 | Okul Öncesinde Matematik Eğitimi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Matematiksel düşünmenin önemini, matematik yeteneği ve okulöncesi dönemde gelişimi konusundaki teorik bilgileri kavrayabilme. Okulöncesi dönemde öğretilebilecek matematiksel kavramları öğrenebilme ve matematiksel kavramları geliştirici etkinlikleri oluşturabilme.
-
Okul öncesinde matematiksel düşünmenin gelişimi. Düşünmede bazı temel beceriler ve geliştirilmesi, problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik, sezgisel düşünme ve matematik. Öğrenme-öğretme sürecini açıklayan kuramlar. Yapısalcı yaklaşım, öğrenme ve öğretmede dikkate alınması gereken temel ilkeler ve Matematiğin öğrenilmesini etkileyen faktörler. Sayma becerisinin gelişimi ve öğretimi. Sayma sırasında öğrenilen prensipler, grafikler. Sayma becerisinin gelişimi ve öğretimi. Sayma sırasında öğrenilen prensipler, grafikler. Aritmetik (toplama–çıkarma) kavramların gelişimi ve öğretimi. Ölçme: Uzunluk, ağırlık, alan, hacim kavramlarının gelişimi ve öğretimi. Geometri ve mekân kavramlarının gelişimi ve öğretimi.
Anlatım , Grup Çalışması , Uygulama-Alıştırma , Gösterme, Rapor Hazırlama ve Sunma
Yok
Türkçe
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi (Gonca ULUDAĞ)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Okul öncesinde matematiksel düşünmenin gelişimi. Düşünmede bazi temel beceriler ve geliştirilmesi |
2 | Problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik |
3 | Sezgisel düşünme ve matematik |
4 | Öğrenme-öğretme sürecini açıklayan kuramlar.Davranışçı ve yapılandırmacı (Konstrüktivist) yaklaşım |
5 | Öğrenme ve Öğretmede Dikkate Alınması Gereken Temel İlkeler ve Matematiğin öğrenilmesini etkileyen faktörler. |
6 | Sayma becerisinin gelişimi ve öğretimi. Sayma sırasında öğrenilen prensipler, grafikler. Ödev sunumları |
7 | Sayma becerisinin gelişimi ve öğretimi. Sayma sırasında öğrenilen prensipler, grafikler. Ödev sunumları |
8 | Ara Sınav |
9 | Aritmetik (toplama–çıkarma) kavramların gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları |
10 | Aritmetik (toplama–çıkarma) kavramların gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları |
11 | Ölçme:Uzunluk, ağırlık, hacim kavramlarının gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları |
12 | Ölçme:Uzunluk, ağırlık, hacim kavramlarının gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları |
13 | Geometri, alan ve mekan kavramlarının gelişimi ve öğretimi. Ödev sunumları |
14 | Dersin genel tekrarı. Ödev sunumları |
15 | Dersin genel tekrarı. Ödev sunumları |
16 | Yarıyıl Sonu Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |