Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans IO1003 Oral Communication Skills I Zorunlu 1 3,00 0 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrencilerin şu becerileri edinmeleri beklenmektedir: 1. yeterli doğruluk ve akıcılıkta konuşma becerilerini geliştirmek ve günlük ve akademik durumlarda iletişi sağlamak, 2. sınıf ve grup tartışmalarına yeterince güvenle katılmak ve düşüncelerini ifade edebilmek Gerektiğinde karşı çıkmanın yanı sıra uygun argümanlarla desteklemek, 3. Müzakere etme, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini göstermek, 4. Dili ve mimikleri etkin bir şekilde kullanarak sunumları sınıf ortamında gerçekleştirmek, 5. Verilen okuma metnini analiz edip ve üzerinde tartışmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, birinci sınıf öğrencilerinin topluluk önünde konuşma, tartışmalara etkin bir şekilde katılma, topluluk önünde sunum yapma becerilerini ve özgüvenlerini akıcılık, sözlü beceriler ve temel sunum kurallarını uygulama konusunda geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, öğrencilerin münazara yapma ve münazaralara katılma becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmaları ve destekleyici argümanlarla fikirlerini uygun şekilde müzakere etmeleri beklenecektir. Ders, İngilizce edebi metinler üzerinden çalışmayı vurgular ve öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefleyerek edebi metinler ve makaleler üzerinde grup tartışmaları yaptırılarak, tartışmalar ve sunumlar için içerik okumalar ve tartışmalar yoluyla sağlanacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

ÖDEVLER VE TESLİM TARİHLERİ Ara Ödev Tartışmaları: Öğrenciler 4'lü veya 5'li gruplara ayrılacaktır. Gruplar halinde verilen makalelere göre farklı konularda tartışmalara katılacaklardır. Makaleler öğrenciler tarafından bireysel olarak okunacak ve daha sonra önerilen fikirler üzerinden önerilen konu üzerinde gruplar halinde tartışmaları beklenecektir. Final Sınavı Sunumları: Öğrencilerin bir sunum yapması beklenmektedir (en fazla 10 dakika). Sunum temasını kendileri seçebileceklerdir. İlginizi çeken bir konu seçmeye çalışmaları konusunda öğrenciler teşvik edilir ve hedef kitle olan sınıfı ikna etme veya bilgilendirme amacı olmalıdır. Geç Ödevler: Geç kalınan her gün için geç kalan çalışma %20 oranında ceza ile cezalandırılır. Bir ödevin teslim edilmesi gereken bir günde derse katılamayacak olan öğrencinin o gün ders saatinden önce e-posta ile bilgilendirmesi beklenir. Sınıf içi çalışmalar telafi edilemez.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Mteryalleri Adler, R. B., G. Rodman, & A. du Pre`. (2013). Understanding human communication. 12th Edition. New York: Oxford University Press. Chapter 3: Language Beebe, S.A., and S. J. Beebe. (2013). Public speaking handbook. 4th Edition. Pearson Education, Inc. Part 3, 4 &5 Devito, Joseph. (2011). The essential elements of public speaking. 5th Edition. Boston. Part I & II Young, K., & Travis, H. (2011). Communication skills, choices, and consequences. Waveland Press. Chapter 1 & 2

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrencilerin şu becerileri edinmeleri beklenmektedir: 1. yeterli doğruluk ve akıcılıkta konuşma becerilerini geliştirmek ve günlük ve akademik durumlarda iletişi sağlamak, 2. sınıf ve grup tartışmalarına yeterince güvenle katılmak ve düşüncelerini ifade edebilmek Gerektiğinde karşı çıkmanın yanı sıra uygun argümanlarla desteklemek, 3. Müzakere etme, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini göstermek, 4. Dili ve mimikleri etkin bir şekilde kullanarak sunumları sınıf ortamında gerçekleştirmek, 5. Verilen okuma metnini analiz edip ve üzerinde tartışmak
  • Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrencilerin şu becerileri edinmeleri beklenmektedir: 1. yeterli doğruluk ve akıcılıkta konuşma becerilerini geliştirmek ve günlük ve akademik durumlarda iletişi sağlamak, 2. sınıf ve grup tartışmalarına yeterince güvenle katılmak ve düşüncelerini ifade edebilmek Gerektiğinde karşı çıkmanın yanı sıra uygun argümanlarla desteklemek, 3. Müzakere etme, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini göstermek, 4. Dili ve mimikleri etkin bir şekilde kullanarak sunumları sınıf ortamında gerçekleştirmek, 5. Verilen okuma metnini analiz edip ve üzerinde tartışmak
  • Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrencilerin şu becerileri edinmeleri beklenmektedir: 1. yeterli doğruluk ve akıcılıkta konuşma becerilerini geliştirmek ve günlük ve akademik durumlarda iletişi sağlamak, 2. sınıf ve grup tartışmalarına yeterince güvenle katılmak ve düşüncelerini ifade edebilmek Gerektiğinde karşı çıkmanın yanı sıra uygun argümanlarla desteklemek, 3. Müzakere etme, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini göstermek, 4. Dili ve mimikleri etkin bir şekilde kullanarak sunumları sınıf ortamında gerçekleştirmek, 5. Verilen okuma metnini analiz edip ve üzerinde tartışmak
  • Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrencilerin şu becerileri edinmeleri beklenmektedir: 1. yeterli doğruluk ve akıcılıkta konuşma becerilerini geliştirmek ve günlük ve akademik durumlarda iletişi sağlamak, 2. sınıf ve grup tartışmalarına yeterince güvenle katılmak ve düşüncelerini ifade edebilmek Gerektiğinde karşı çıkmanın yanı sıra uygun argümanlarla desteklemek, 3. Müzakere etme, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini göstermek, 4. Dili ve mimikleri etkin bir şekilde kullanarak sunumları sınıf ortamında gerçekleştirmek, 5. Verilen okuma metnini analiz edip ve üzerinde tartışmak
  • Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrencilerin şu becerileri edinmeleri beklenmektedir: 1. yeterli doğruluk ve akıcılıkta konuşma becerilerini geliştirmek ve günlük ve akademik durumlarda iletişi sağlamak, 2. sınıf ve grup tartışmalarına yeterince güvenle katılmak ve düşüncelerini ifade edebilmek Gerektiğinde karşı çıkmanın yanı sıra uygun argümanlarla desteklemek, 3. Müzakere etme, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini göstermek, 4. Dili ve mimikleri etkin bir şekilde kullanarak sunumları sınıf ortamında gerçekleştirmek, 5. Verilen okuma metnini analiz edip ve üzerinde tartışmak
  • Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrencilerin şu becerileri edinmeleri beklenmektedir: 1. yeterli doğruluk ve akıcılıkta konuşma becerilerini geliştirmek ve günlük ve akademik durumlarda iletişi sağlamak, 2. sınıf ve grup tartışmalarına yeterince güvenle katılmak ve düşüncelerini ifade edebilmek Gerektiğinde karşı çıkmanın yanı sıra uygun argümanlarla desteklemek, 3. Müzakere etme, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini göstermek, 4. Dili ve mimikleri etkin bir şekilde kullanarak sunumları sınıf ortamında gerçekleştirmek, 5. Verilen okuma metnini analiz edip ve üzerinde tartışmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma Ders İçeriğinin anlatılması Materyallerin Tanıtılması Ders Gerekliliklerinin Konuşulması
2 Young & Travis, 2011 Chapter 1: Communicating for life Ödev. 1. Yakın çevrenden ya da medyadan iyi bir iletişimci olduğunu düşündüğün bir kişiyi seç ve neden iyi bir iletişimci olduğunu açıkla 2. İletişim konusunda güçlü ve zayıf olduğunu düşündüğün hususları düşün ve not al. ( Okuma ve Tartışma )
3 Young & Travis, 2011 Chapter 2: Perception (Okuma ve Tartışma ) Ödev. Kendinle ilgili , 'seni çevreye tanımlayan' ve 'kendini tanımlayan' beş tane sıfat yaz ve bu sıfatları nasıl bulduğunu düşün.
4 Adler, 2006 Chapter 3: Language (Okuma ve Tartışma )
5 Tartışma Teknikleri * Eleştirel Düşünme Becerileri
6 * 4 veya 5 kişilik gruplar oluşturma * Tartışma makalelerin okunması * Verilen makaleler üzerinde tartışmalar Ödev: Makaleleri Okunması
7 Verilen makaleler üzerinde tartışma * Sınıf tartışmaları için tartışma konuların sunulması * Sınıf tartışmaları için notlandırma politikasının duyurulması * Akran değerlendirmesi
8 ra Değerlendirme / Grup Tartışması  Sınıf içi tartışmalar
9 Sunum becerisi üzerine ders verme Devito, Joseph. (2011) Birinci Bölüm: Kamu Konuşmalarının Temelleri Beebe & Beebe (2015) Bölüm 3: Bir Konuşma Hazırlamak
10 Sunum becerileri üzerine ders verme Devito, J. (2011). İkinci Bölüm: Kamu Konuşmalarının Hazırlanması ve Sunulması
11 Beebe & Beebe (2015) Part 4. Crafting a Speech Konu Anlatımı
12 Beebe & Beebe (2015) Part 5. Delivering a Speech Konu Anlatımı
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Sınav
17 Sınav