Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB4004 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Zorunlu | 8 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB4004 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Zorunlu | 8 | 4,00 | 3 | 0 |
Özel eğitimin temel kavram ve ilkelerini anlama. Özel eğitim gerektiren bireylerin temel özelliklerini kavrama ve bireyleri özelliklerine göre karşılaştırma. Özel eğitim grupları ile ilgili olarak yapılan eğitsel düzenlemeleri, Türkiye ve Dünya'daki uygul
-
Yetersizlik, Engel ve Farklılık Kavramları; Özel Gereksinimli Bireyler; Özel Gereksinimli Bireylerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Özel Eğitim; Özel Gereksinimli Bireylerin Yasal Eğitim Hakları: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ile İlgili Haklar; En
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası
Yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş |
2 | Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç |
3 | Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimiyle İlgili Uluslararası ve Ulusal Mevzuat ve Getirileri Ve Türkiye’de Özel Eğitimle İlgili Örgütlenme Yapısı |
4 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireyleri Sınıflandırma |
5 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Eğitim-Öğretim Ortamları |
6 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Ailelerinin Özellikleri |
7 | Zihin yetersizliği |
8 | Ara sınav |
9 | Otizm spektrum bozukluğu |
10 | Öğrenme güçlüğü |
11 | Özel yetenek |
12 | Görme ve işitme yetersizliği |
13 | Çoklu yetersizlikler |
14 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireyler İçin Geliştirilmiş Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar |
15 | Kaynaştırma |
16 | Çalışma haftası |
17 | Dönem sonu sınavı |