Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE207 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE207 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisinin amaçları, eğitim teknolojisi kullanımının sistematik planlanması, teknolojinin sağladığı yararlar, teknoloji ve özel eğitim, yardımcı teknoloji nedir?, farklı yetersizlikler için yardımcı teknoloji kullanımı, yardımcı teknolojileri planlama süreci, teknoloji destekli öğrenme ortamlarının özel eğitim için yararları, teknolojinin otizm spektrum bozukluğuna sahip olan bireylerin eğitimindeki yeri, otizmi spektrum bozukluğuna sahip olanların eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıkları, teknolojinin işitme engelli bireylerin eğitimindeki yeri, işitme engelli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıkları, teknolojinin görme engelli bireylerin eğitimindeki yeri, görme engelli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıkları, teknolojinin özel eğitimde kullanımına ilişkin tablet ve web sitelerindeki örnek uygulamalar, sanal gerçeklik araçlarının (örneğin; VR gözlükleri) öğretim ortamındaki kullanımı, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak TORKİDO gibi araç-gereçleri kullanarak replik silikleştirme yöntemini öğretim ortamlarında nasıl kullanacaklarını, öğretmen adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına yönelik olarak PVC, DC-FIX gibi araç-gereçleri kullanarak etkinlik çizelgesini öğretim ortamlarında nasıl kullanacaklarını, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji Kullanımına yönelik olarak bilgisayar, keçe, mıknatıs gibi araç-gereçleri kullanarak nokta belirleme tekniğine (touchmath) yönelik öğretim materyalinin hazırlanması, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak Picture Exchange Communication System (PECS) klasörünü tablet üzerinden hazırlamaları, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji Kullanımına yönelik olarak bilgisayar üzerinden sosyal öykü hazırlamaları, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak video model öğretim yöntemlerini kullanarak ödev hazırlamaları hedeflemek
-
Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisinin amaçları, eğitim teknolojisi kullanımının sistematik planlanması, özel eğitimde teknolojinin kullanımı ve yararları, farklı yetersizlik gruplarında teknoloji kullanımına yönelik örnek uygulamalar, teknoloji kullanarak farklı öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik materyal hazırlama
Sunum tekniği, soru cevap, uygulama, gösterip yaptırma
yok
Türkçe
Uzun, A., Nuhoğlu, H., Tarakcı, E., Kurt, M., Elçin, Ö., & Altınyay, Ş. (2018). Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Eğitim. İstanbul: Vize Akademik Yayınları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisinin amaçları açıklar ve eğitim teknolojisi kullanımının sistematik planlanmasını yapar |
2 | Teknolojinin sağladığı yararlar, teknoloji ve özel eğitim, yardımcı teknoloji nedir? Sorularına cevap verir |
3 | Farklı yetersizlikler için yardımcı teknoloji kullanımını ve yardımcı teknolojileri planlama sürecini açıklar |
4 | Teknoloji destekli öğrenme ortamlarının özel eğitim için yararları sıralar |
5 | Teknolojinin görme engelli bireylerin eğitimindeki yeri, görme engelli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıkları açıklar |
6 | Otizmi spektrum bozukluğuna sahip olanların eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıklarını sıralar |
7 | Teknolojinin işitme engelli bireylerin eğitimindeki yeri, işitme engelli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıklarını sıralar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Teknolojinin özel eğitimde kullanımına ilişkin tablet ve web sitelerindeki örnek uygulamaları ve sanal gerçeklik araçlarının (örneğin; VR gözlükleri) öğretim ortamındaki kullanımını açıklar |
10 | Özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak TORKİDO gibi araç-gereçleri kullanarak replik silikleştirme yöntemini öğretim ortamlarında nasıl kullanacaklarını açıklar |
11 | Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına yönelik olarak PVC, DC-FIX gibi araç-gereçleri kullanarak etkinlik çizelgesini öğretim ortamlarında nasıl kullanacaklarını açıklar |
12 | Bilgisayar, keçe, mıknatıs gibi araç-gereçleri kullanarak nokta belirleme tekniğine (touchmath) yönelik öğretim materyalini hazırlar |
13 | Özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak Picture Exchange Communication System (PECS) klasörünü tablet üzerinden hazırlar |
14 | Özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak bilgisayar üzerinden sosyal öykü hazırlar |
15 | Özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak video model öğretim yöntemine uygun olacak şekilde video kullanarak video model örneğini hazırlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |