Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat -2010 | EGT303 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat -2010 | EGT303 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Alan öğretiminde öğretim programını yapılandırmacı öğrenme kuramı temelinde kavrama Alan öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma uygun öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanma Alan öğretiminde kullanılacak strateji, yöntem ve tekniklerini uygulama Alana özgü kavram ve beceri öğretimi Alana özgü öğretim etkinlikleri planlama Alana uygun öğretim materyali hazırlama Alan öğretiminde öğretim teknolojilerini kullanma Alan öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma uygun alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanma
-
Alan öğretiminde öğretim programının vizyonu, yapısı, ve temel yaklaşımlar Etkili öğrenme için yaklaşımlar: Yapılandırmacılık Kavram geliştirme ve öğretimi Öğretiminde araç kullanımı Bilgisayar destekli öğretim uygulamaları Beyin temelli öğrenme Proje tabanlı öğrenme Probleme dayalı öğrenme Buluş yoluyla öğrenme Tam öğrenme İşbirlikli öğrenme Kanıt temelli öğrenme Zaman ve mekana ilişkin becerilerin öğretimi
Proje, Tartışma, Gösteri, Soru-cevap, Problem dayalı öğrenme, İşbirlikli öğrenme
Yok
Türkçe
Alkan, C. & Kurt, M (2016). Özel Öğretim Yöntemleri (4.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Uzunöz, A. & Aktepe, V. (2019). Özel Öğretim Yöntemleri (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Doğanay, A. (Editör). (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Tan, Ş. & Erdoğan, A. (2001). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Özel Öğretim Yöntemleri 1-2 - Eralp Altun. PegemA yayınları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin Konularına Genel Bir Giriş; Öğrencinin Yabancı Dil Öğrenme Portföyü |
2 | Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Yaş); Türk Eğitim Sistemi |
3 | Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Anadil Edinimi); Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Öğretimi Modeli |
4 | Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Motivasyon, Öğrenme Stratejileri); Öğrenme Deneyimleri |
5 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Behaviorismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
6 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Kognitiver Spracherwerbsprozess); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
7 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Lernersprachen); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
8 | Ders çalışma haftası |
9 | Ara sınav |
10 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konnektionismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
11 | Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konstruktivismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
12 | Yabancı Dil Öğretimi (Fremdsprachliche Lernwelten); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
13 | Yabancı Dil Öğretimi (Immersion); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi |
14 | Yabancı Dil Öğretimi (Peer-Teaching Modelle); Ders Sunumu Hazırlanışı |
15 | Yabancı Dil Öğretimi (Instruktion); Ders Sunumu Hazırlanışı |
16 | Sonuçların Değerlendirilmesi |
17 | Ders çalışma haftası |
18 | Yarıyıl sonu sınavı |