Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat -2010 EGT303 Özel Öğretim Yöntemleri I Zorunlu 6 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Alan öğretiminde öğretim programını yapılandırmacı öğrenme kuramı temelinde kavrama Alan öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma uygun öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanma Alan öğretiminde kullanılacak strateji, yöntem ve tekniklerini uygulama Alana özgü kavram ve beceri öğretimi Alana özgü öğretim etkinlikleri planlama Alana uygun öğretim materyali hazırlama Alan öğretiminde öğretim teknolojilerini kullanma Alan öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma uygun alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanma

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Alan öğretiminde öğretim programının vizyonu, yapısı, ve temel yaklaşımlar Etkili öğrenme için yaklaşımlar: Yapılandırmacılık Kavram geliştirme ve öğretimi Öğretiminde araç kullanımı Bilgisayar destekli öğretim uygulamaları Beyin temelli öğrenme Proje tabanlı öğrenme Probleme dayalı öğrenme Buluş yoluyla öğrenme Tam öğrenme İşbirlikli öğrenme Kanıt temelli öğrenme Zaman ve mekana ilişkin becerilerin öğretimi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Proje, Tartışma, Gösteri, Soru-cevap, Problem dayalı öğrenme, İşbirlikli öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alkan, C. & Kurt, M (2016). Özel Öğretim Yöntemleri (4.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Uzunöz, A. & Aktepe, V. (2019). Özel Öğretim Yöntemleri (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Doğanay, A. (Editör). (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Tan, Ş. & Erdoğan, A. (2001). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Özel Öğretim Yöntemleri 1-2 - Eralp Altun. PegemA yayınları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenme kuramları rehberliğinde ilköğretim seviyesinde ders planı hazırlayarak, uygulayarak ve değerlendirerek öğretim ilke ve yöntemlerini teoriden uygulamaya geçirir
  • Dersin öğretim ve öğreniminde öğretim teknolojilerini (bilgisayar, projeksiyon, tepegöz vs.) derse entegre eder
  • Yazılım programlarının ve görsel meteryallerin (mikrosoft word, powerpoint, tablo, grafik vs.) sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması bilir ve uygular
  • Çağdaş öğretim ilke ve yöntemlerini ve alana özgü pedagojik içeriği (pedagogical content knowledge) teoriden uygulamaya geçirir
  • Pratikteki problemler için spontane çözüm üretebilir
  • Alan öğretiminde uzmanlık ve profesyonellik geliştirir
  • İşbirlikli, Disiplinler arası vb. öğretim yaklaşımlarının etkilerini bilir ve uygular.
  • Alternatif öğrenme ortamlarını ve değerlendirme yöntemlerini kullanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin Konularına Genel Bir Giriş; Öğrencinin Yabancı Dil Öğrenme Portföyü
2 Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Yaş); Türk Eğitim Sistemi
3 Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Anadil Edinimi); Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Öğretimi Modeli
4 Öğrenci Profili ve Öğrenme Kriterleri (Motivasyon, Öğrenme Stratejileri); Öğrenme Deneyimleri
5 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Behaviorismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
6 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Kognitiver Spracherwerbsprozess); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
7 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Lernersprachen); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konnektionismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
11 Yabancı Dil Edinimi Kuramları (Konstruktivismus); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
12 Yabancı Dil Öğretimi (Fremdsprachliche Lernwelten); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
13 Yabancı Dil Öğretimi (Immersion); Ders Kitabı Seçimi ve Değerlendirilmesi
14 Yabancı Dil Öğretimi (Peer-Teaching Modelle); Ders Sunumu Hazırlanışı
15 Yabancı Dil Öğretimi (Instruktion); Ders Sunumu Hazırlanışı
16 Sonuçların Değerlendirilmesi
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı