Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans EGT452 Özel Öğretim Yöntemleri I Zorunlu 8 7,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Özel Öğretim Yöntemlerini kavramlaştırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Özel öğretim yöntemlerinin kavramlarının anlaşılması, çeşitlerinin öğrenilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Biyoloji Öğretimi (1997), Dr. Bo Ohlsson, Prof.Dr. Sema Ergezen Çeşitli makale okumaları (derste dağıtılacak) Ders notları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kimya öğretimine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
  • Kimya öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
  • Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
  • Kimya dersi öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
  • Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecektir.
  • Kavram haritalarının biyoloji öğretimindeki yerini kavrayabilme
  • Kimyada başlıca kavram yanılgılarını tanıyabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş. Çalışma gruplarının oluşturulması ve genel bilgiler
2 Laboratuvar güvenliği
3 Madde Ölçümü ve Çözelti Hazırlama, Mikroskopla yapılan çalışmalar
4 Bilim nedir? Bilimin Doğası ne demektir? Bilimin Doğası değerlendirme anketi ve yanıtların tartışılması. 9-10-11. sınıflar biyoloji müfredatının tanıtılması.
5 Mitoz ve mayoz Bölünme-Model deneyleri, Mendel Genetiği
6 Ödev sorularının cevaplandırılması ve tartışma. Dersi planlama. Plan örneklerinin incelenmesi. Biyoloji kavram yanılgısı testi sonuçlarının tartışılması.
7 Oluşturmacı öğrenme kuramı, bilişsel oluşturmacılık grup sunumu ve kuramın irdelenmesi
8 Ara Sınav
9 Oluşturmacı öğrenme kuramı, radikal ve sosyo-kültürel oluşturmacılık grup sunumları ve kuramların irdelenmesi.
10 Anlamlı öğrenme ve kavram haritaları arasındaki ilişki.
11 Kavram haritalarının biyoloji öğretimindeki yeri, anlamlı öğrenme grup sunumu
12 DNA ekstraksiyonu
13 Arazi Gezileri
14 Benzetme örnekleri ve ön düzenleyicilerin sınıfta sunulması ve tartışma. Dersin değerlendirilmesi.
15 İnteraktif Biyoloji
16 Çalışma Haftası
17 Final Haftası