Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans | EGT452 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 8 | 7,00 | 3 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans | EGT452 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 8 | 7,00 | 3 | 2 |
Özel Öğretim Yöntemlerini kavramlaştırmak
-
Özel öğretim yöntemlerinin kavramlarının anlaşılması, çeşitlerinin öğrenilmesi.
Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması
Yok
Türkçe
Biyoloji Öğretimi (1997), Dr. Bo Ohlsson, Prof.Dr. Sema Ergezen Çeşitli makale okumaları (derste dağıtılacak) Ders notları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş. Çalışma gruplarının oluşturulması ve genel bilgiler |
2 | Laboratuvar güvenliği |
3 | Madde Ölçümü ve Çözelti Hazırlama, Mikroskopla yapılan çalışmalar |
4 | Bilim nedir? Bilimin Doğası ne demektir? Bilimin Doğası değerlendirme anketi ve yanıtların tartışılması. 9-10-11. sınıflar biyoloji müfredatının tanıtılması. |
5 | Mitoz ve mayoz Bölünme-Model deneyleri, Mendel Genetiği |
6 | Ödev sorularının cevaplandırılması ve tartışma. Dersi planlama. Plan örneklerinin incelenmesi. Biyoloji kavram yanılgısı testi sonuçlarının tartışılması. |
7 | Oluşturmacı öğrenme kuramı, bilişsel oluşturmacılık grup sunumu ve kuramın irdelenmesi |
8 | Ara Sınav |
9 | Oluşturmacı öğrenme kuramı, radikal ve sosyo-kültürel oluşturmacılık grup sunumları ve kuramların irdelenmesi. |
10 | Anlamlı öğrenme ve kavram haritaları arasındaki ilişki. |
11 | Kavram haritalarının biyoloji öğretimindeki yeri, anlamlı öğrenme grup sunumu |
12 | DNA ekstraksiyonu |
13 | Arazi Gezileri |
14 | Benzetme örnekleri ve ön düzenleyicilerin sınıfta sunulması ve tartışma. Dersin değerlendirilmesi. |
15 | İnteraktif Biyoloji |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Haftası |