Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İşletme (İÖ) - Lisans PAZ3057 Pazarlama Araştırmaları Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Pazarlama araştırması sürecini ve araştırma tekniklerini ele almak ve öğrencilerin araştırma becerilerini geliştirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlama araştırmalarına genel bir giriş yapılarak temel kavramlar, araştırma türleri hakkında bilgiler vererek, pazarlama araştırma süreci sistematik olarak anlatılmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pazarlama Araştırması, Prof. Dr. Mahir Nakip, Seçkin Yayıncılık Pazarlama Araştırmaları, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık Pazarlama Araştırması, Prof. Dr. Ercan Gegez, Beta Yayınevi Pazarlama Araştırmaları, Prof. Dr. Kemal Kurtuluş , Literatür Y

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Pazarlama problemlerini tanımlama becerisi geliştirmek
  • Pazarlama araştırması sürecinin nasıl planlanması ve uygulanması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmak
  • Araştırma raporunun hazırlanması ve yorumlanması hakkında beceri edinmek
  • Veri toplama ve örnekleme süreçlerini yönetebilme konusunda deneyim kazanmak
  • Araştırma sürecinde etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Pazarlama Araştırmalarına Giriş
2 Pazarlama Araştırmasının Planlanması ve Araştırma Süreci
3 Pazarlama Araştırması Sürecinde İkincil Veriler
4 Kalitatif Pazarlama Araştırmaları
5 Keşifsel araştırmalar: Odak grup görüşmeleri, derinlemesine mülakatlar, projektif teknikler
6 Ölçme ve Ölçekleme
7 Anket ve Anket Türleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Anket tasarımı ve veri toplama yöntemleri
10 Deney ve Deneysel Serimler
11 Gözlem ve Gözlem Yöntemleri
12 Örnekleme
13 Arşatırma Raporunun Hazırlanması ve Sunumu
14 Pazarlama Araştırmalarında Etik Yaklaşımlar
15 Veri Analizine Giriş
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final