Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) | EGT725 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) | EGT725 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, eğitimde çağdaş program geliştirme sürecini, planlama, geliştirme ve yaygınlaştırma ekseni içinde ele almak, bu alanda dünyadaki son yönelimleri ve yaklaşımları ortaya koymak, biyoloji öğretim programını yakından tanımaktır.
-
-
Anlatma - Tartışma, Alan çalışması
-
Türkçe
Demirel, Ö. (2008). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi, Ankara Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı (2007)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Program Geliştirmede temel kavramlar |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri |
3 | Eğitim programı tasarımı ve modeller |
4 | Program geliştirmenin planlanması |
5 | Program tasarısı hazırlama |
6 | Programların denemesi ve değerlendirilmesi |
7 | Programa süreklilik kazandırılması |
8 | Çalışma Haftası |
9 | Ara sınav |
10 | Program geliştirmede yeni yönelimler I |
11 | Program geliştirmede yeni yönelimler II |
12 | Fen bilimleri alanında öğretim programlarının tarihi gelişimi |
13 | Biyoloji öğretim programı - Vizyon ve felsefi temeller |
14 | Biyoloji öğretim programı - Amaçlar, öğrenci kazanımları ve öğrenimin değerlendirilmesi |
15 | Biyoloji öğretim programı - Üniteler ve içerik |
16 | Biyoloji öğretim programı - ünite ve ders planı hazırlama |
17 | Çalışma Haftası |
18 | Yarıyıl sonu sınavı |