Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans PRP222 Public Relations and Advertising Agency Management Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste ulusal ve uluslararası reklam ve halkla ilişkiler ajans yapıları, işleyişleri örgütsel davranış ve yönetim bilimleri ışığında incelenecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İletişim ajansları ve ajans yönetimine giriş, Ajanslarda Örgütsel yapı, Tam hizmet reklam ajansı , departmanlar ve roller I ve II, Tam hizmet reklam ajansı , departmanlar ve roller I, Bir reklam ajansında örgütsel iletişim I, Örgütsel iletişim çerçevesinde formel informel iletişim süreçleri ve etkileri, vaka analizi ve genel değerlendirme, Ajans tipleri örgütsel yapı ve inhouse ajanslar, Halkla ilişkiler ajansı departmanlar ve roller, Halkla ilişkiler ajansında örgütsel iletişim, Proje yönetimi, Reklamcılar Derneği, IAAA, TUHID, Conféderation Européenne des Rel Pub, Vaka analizi ve Genel değerlendirme konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Demonstrasyon, Tartışma, Örnek Olay

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Advertising management, Rajeev Batra, John G. Myers, David A. Aker Lecture Notes The new handbook of Organizational Management Frederic M. Jablin, Linda L. Putman

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, iletişim ajanslarının işleyiş biçimini kavrayacaklardır.
  • Öğrenciler, ajans ve reklamveren arasındaki ilişkiyi ve iletişim problemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • Öğrenciler örgütsel davranış boyutunda takım çalışması hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
  • Öğrenciler marka takımlarının kampanya süreci çerçevesinde nasıl işlediğini kavrayacaklardır.
  • Ulusal uluslar arası mesleki kuruluşların işlevlerinden haberdar olacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İletişim ajansları ve ajans yönetimine giriş
2 Ajanslarda Örgütsel yapı
3 Tam hizmet reklam ajansı , departmanlar ve roller I
4 Tam hizmet reklam ajansı , departmanlar ve roller II
5 Bir reklam ajansında örgütsel iletişim I
6 Bir reklam ajansında örgütsel iletişim I
7 Örgütsel iletişim çerçevesinde formel informel iletişim süreçleri ve etkileri
8 vaka analizi ve genel değerlendirme
9 Ara sınav
10 Uluslararası ve ulusal halkla ilişkiler ajansları ve Halkla ilişkiler Ajanslarında örgütsel yapı
11 Ajans tipleri örgütsel yapı ve inhouse ajanslar
12 Halkla ilişkiler ajansı departmanlar ve roller
13 Halkla ilişkiler ajansında örgütsel iletişim
14 Takım çalışması
15 Proje yönetimi
16 Reklamcılar Derneği, IAAA, TUHID, Conféderation Européenne des Rel Pub.
17 Vaka analizi ve Genel değerlendirme
18 Final sınavı