Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Tarih

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih - Lisans - 2014 TAR2013 Roma Tarihi Zorunlu 3 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Roma Tarihi’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yönlerine bir genel bakış.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Coğrafî Koşullar İtalya’nın Erken Devirleri Etrüskler Roma’da Krallık Devri (İ.ö. 753?–510?) Cumhuriyetin Kuruluşundan “Roma–İtalya Konfederasyonu”nun Oluşumuna Kadar Roma Tarihi’nin Anahatları (İ.ö. ca. 500-268) Roma Tüm Akdeniz Bölgesi’ni Eline Geçirerek Bir “Dünya Devleti” Oluyor (İ.ö. 268–133) Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Roma Cumhuriyeti’nin İçine Düştüğü Kriz Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): GRACCHUS Kardeşler’in Reform Girişimleri Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Komutanlar Arasında Mücadele Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Senatus Egemenliğinin Yıkılması Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Roma Cumhuriyeti’nin Sonu Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): Principatus Dönemi (İ.ö. 27–İ.s. 283) Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): Dominatus Dönemi (İ.s. 284–476) Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): İmparatorluk Devri’nde Sosyo-Ekonomik Koşullar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersler, Öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bülent İPLİKÇİOĞLU, Hellen ve Roma Tarihinin Anahatları, İstanbul : Arkeoloji ve Sanat Yayınları 2007.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.(PÇ:1)
  • Mezunlar, bu disiplinden kazandıklarını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler (PÇ:2)
  • Mezunlar, Tarih ve Tarih araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler (PÇ:3)
  • Mezunlar, Türk ve Dünya Tarihinin evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler (PÇ, 4).
  • Mezunlar, Tarihi olayların zamana ve mekâna göre farklılaşmasından haberdar olur, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler (PÇ, 5).

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Coğrafî Koşullar
2 İtalya’nın Erken Devirleri
3 Etrüskler
4 Roma’da Krallık Devri (İ.ö. 753?–510?)
5 Cumhuriyetin Kuruluşundan “Roma–İtalya Konfederasyonu”nun Oluşumuna Kadar Roma Tarihi’nin Anahatları (İ.ö. ca. 500-268)
6 Roma Tüm Akdeniz Bölgesi’ni Eline Geçirerek Bir “Dünya Devleti” Oluyor (İ.ö. 268–133)
7 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Roma Cumhuriyeti’nin İçine Düştüğü Kriz
8 Vize Sınavı
9 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): GRACCHUS Kardeşler’in Reform Girişimleri
10 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Komutanlar Arasında Mücadele
11 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Senatus Egemenliğinin Yıkılması
12 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Roma Cumhuriyeti’nin Sonu
13 Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): Principatus Dönemi (İ.ö. 27–İ.s. 283)
14 Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): Dominatus Dönemi (İ.s. 284–476)
15 Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): İmparatorluk Devri’nde Sosyo-Ekonomik Koşullar
16 Sınav öncesi tekrar
17 Final sınavı