Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Tezli Yüksek Lisans - İslam Ekonomisi ve Finansı Enstitüsü - İslam Ekonomisi ve Finansı (Arapça)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2023 - İslam Ekonomis ve Finansı (Arapça) - Tezli Yüksek Lisans IEFA7000 Seminer Zorunlu 2 6,00 0 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Seminara olan temel amaç, öğrenciler arasında etkin katılımı, düşünceli tartışmayı ve belli konuyla ilgili derinlemesine analizi teşvik ederek öğrenciler arasında eleştirel düşünce becerilerini geliştirmektir. Arapça: Alhedef al-ra'si lilnawda huwa tatwir mahrat altafkir al-naqdi bayn altolab min khilal tashjei' almusharakah al-nashita wal-munakashah al-madrousa wal-tahlil al-muta'ammiq hawla mawdu' mua'een.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders, bilimsel araştırmanın temel kavramlarından başlayarak, literatür taraması, araştırma tasarımı, veri analizi, etik kurallar, araştırma sunumu, işbirliği ve eleştirel tartışma, araştırma raporu yazma gibi ana başlıkları içerir. Arapça: Al-dars yughati asasiyat al-bahth al-ilmi, bada'an min al-mafaheem al-asasiyah lil-bahth al-ilmi, wa yatadhamman mawadhi' ra'isah mithl isti'rad al-adabiyyat, tasmeem al-bahth, tahleel al-bayanat, al-qawaid al-akhlaqiyyah, taqdim al-bahth, al-ta'awun wal-munadhashah al-naqdiyyah, wa kitaba taqreer al-bahth.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Arapça

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bu ders, kaynak gerektirmeyen bir seminer dersi olup haftalık bir seminer programı çerçevesinde yürütülmektedir. Her hafta, farklı üniversitelerden ve çeşitli uzmanlık alanlarından öğretim üyeleri derse davet edilmektedir. Öğretim üyeleri derse yüz yüze veya çevrim içi katılım sağlayabilmektedir. Her hafta farklı bir konu ele alınmaktadır

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, bir araştırma projesi tasarlamak için gerekli adımları anlar ve uygular.
  • Öğrenciler, seminerde işbirliği yapma ve diğer katılımcılarla eleştirel tartışmalara katılma becerilerini geliştirir.
  • Öğrenciler, araştırma bulgularını eleştirel bir perspektifle değerlendirir ve sonuçları anlamlandırabilir.
  • Öğrenciler, bilimsel araştırma sürecinde etik kurallara uyum sağlama ve bu kuralları anlama yetkinliğini kazanır.
  • Öğrenciler, araştırma bulgularını açık ve etkili bir şekilde sunma becerilerini geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Taqdim al-dars, Muqaddama 'amah."
2 "Muraaja'a Mafaahim Dars al-Manhajiyya al-'Ilmiyya.
3 Al-Halqah Al-Awwala li-Nqash Al-Afkar Al-Bahthiyya."
4 "Al-Halqah Al-Thaniya li-Nqash Al-Afkar Al-Bahthiyya."
5 “Bahth Watha'iqi”
6 "Warsha Amal Bahthiyya."
7 "Hiwarat Akadimiyya 1: Hiwar ma'a Asatidhah min Al-Ma'had"
8 "Hiwarat Akadimiyya 2: Hiwar ma'a asatidhah min Kharij Al-Ma'had."
9 "Taqsīm Majumaʿāt al-Baḥth wa Taḥ’dīd Mahāmihim.
10 "Qirā'ah Taḥlīlīyah li-l-Maqālāt al-‘Ilmīyah (1) "
11 "Qirā'ah Taḥlīlīyah li-l-Maqālāt al-‘Ilmīyah (2) "
12 "Qirā'ah Taḥlīlīyah li-l-Maqālāt al-‘Ilmīyah (3) "
13 "Ikhtiyār Marājī‘ al-Buḥūth wa Darsuhā Darsan Naqdiyyan."
14 "Kitābat Muqaddimat al-Buḥūth"
15 "Istirāḍh al-Adabiyāt: Dirāsah Naqdiyyah lil-Buḥūth al-Sābiqah"
16 "Taqqīm Majmu‘āat al-Baḥth "
17 “Al-Imtihan Al-Nihayi