Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Özel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2024 - Zihin Engelliler Öğretmenliği - Tezli OZEO7000 Seminer Zorunlu 2 6,00 0 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin tarama/alan araştırması ve deneysel yöntemle nasıl araştırma yapacakları konusunda bir içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Zihin Engelliler ve Eğitimleri Alanyazının Taranması; Tarama Sonucunda Bir Alt Konunun Seçilmesi; Seçilen Konuya İlişkin Ayrıntılı Alanyazın Taramasının Yapılması; Yapılan Taramaya Dayalı Olarak Hazırlanacak Raporun Planlanması; Raporun Hazırlanması; Hazırlanan Raporun Sunulması; Hazırlanan Rapora Dayalı Olarak Araştırma Gereksiniminin Çıkarılması; Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Sunulması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Tartışma,Yorumlama,Eleştirel Düşünme,Rapor Hazırlama ve Sunma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Karasar, N. (1991) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Sanem Matbaacılık

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bilimsel bir araştırmanın nasıl desenleneceği konusunda tartışır
  • Ulusal ve uluslararası indekslerde yer almış bir araştırmanın bilimsel araştırma kurallarına uygunluğunu eleştirir
  • Özel eğitim alanında yapılan bilimsel araştırmaları araştırma tür ve desenlerine göre kategorize eder
  • Özel eğitim alanında bir bilimsel araştırma dizayn eder
  • Özel eğitim alanında dizayn ettiği bir bilimsel araştırmayı raporlaştırır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilimsel araştırmaya giriş
2 Referans gösterme, alıntı yapma
3 Araştırma önerisi hazırlama
4 Problem, amaç belirleme
5 Yöntemi kurgulama
6 Tek denekli araştırmalar
7 Tek denekli araştırmalar
8
9 Deneysel yöntem
10 Deneysel yöntem
11 Tarama yöntemi
12 Tarama yöntemi
13 Nitel araştırmalar
14 Nitel araştırmalar
15 Ödev Sunumları
16
17