Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MB3004 Sınıf Yönetimi Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sınıf yönetimi dersi; öğretmenin öğretim sırasında, öğrencisini daha iyi tanımasına, onu daha iyi motive etmesine, onunla daha iyi iletişim kurmasına, zamanını daha iyi kullanılmasına, sınıfta çıkabilecek disiplin olaylarına daha iyi çözümler getirmesine

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yö

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yolu ile anlatım, prbleme dayalı öğretim, sokratik yöntem, geribildirim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Sınıf yönetiminin temel kavramlarını tanımlar (PÇ 1)
  • Sınıf yönetiminin öğretim süreci açısından önemini açıklar. (PÇ 2)
  • Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar (PÇ 3)
  • Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar. (PÇ 4)
  • Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar. (PÇ 5)
  • Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir. (PÇ 6)
  • Sınıfta motivasyonu artırıcı becerilere sahip olur (PÇ.13)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sınıf Yönetimi Nedir?
2 Sınıf Yönetiminde Başvurulan Yaklaşımlar
3 Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımında Sınıf Yönetimi
4 Sınıfta motivasyon
5 Zaman Yönetimi ve Okul
6 Sınıf Yönetiminde İletişim
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Davranış Yönetimi ve Davranış Değiştirme
10 Sınıf Yönetimi ve Çatışma
11 Sınıfta Öğretim Araç-Gereçlerini Etkili Kullanma
12 Olumlu Öğrenmeye uygun Bir Ortam Oluşturma
13 Sınıf Yönetimi Süreçleri
14 Sınıfta Kural Oluşturma
15 Sınıf Yönetimi ile ilgili Yapılan Araştırmalar.
16 Değerlendirme
17 Dönem sonu sınavı