Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tekstil Mühendisliği - 2014 | ISL3013 | Toplam Kalite Yönetimi | Zorunlu | 6 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tekstil Mühendisliği - 2014 | ISL3013 | Toplam Kalite Yönetimi | Zorunlu | 6 | 2,00 | 2 | 0 |
Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek
-
Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri
1. Anlatım, 2. Soru-Cevap, 3. Tartışma, 4. Alıştırma ve Uygulama
Yok
Türkçe
Öner E, Toplam Kalite Yönetimi - Ders Notu, 2020 Oakland J S, Followell R F, Statistical Process Control - A Practical Guide, 2nd Ed., Butterworth Heinemann, 1990. Montgomery D C, Introduction to Statistical Quality Control, 2nd Ed., John Wiley &Sons, 1991. Kavrakoğlu İ, Kalite Cep Kitabı, 2. Baskı, KalDer Yayınları, No:3, 1994. TSE, İstatistiksel Proses Kontrol, Eğitim Notları, 1994. Kobu B, Endüstriyel Kalite Kontrolu, 2. Baskı, İ.Ü. İşletme Fakültesi, 1987. Feigenbaum A. V., Total Quality Control, 3rd.Ed., McGraw-Hill, 1991. Graf U, Henning H J, Tekstil Araştırmalarında İstatistiki Metodlar, SAGEM Yayınları, 1972. Murphy T, Norris K P, Tippett L H C, Statistical Methods for Textile Technologists, The Textile Institute, 1960. Oakland J S, Total Quality Management, 2nd.Ed., Butterwotrh-Heinemann Ltd., 1993. Ishikawa K., What Is Total Quailty Control, The Japanese Way, Prentice-Hall, 1985. Ozawa M., Total Quality Control and Management, The Japanese Approach, Juse Press, 1988. Mizuno S., Company-Wide Total Quality Control, Asian Productivity Organization, 1988. Shores A R, Reengineering the Factory, A Primer for World-Class Manufacturing, ASQC, 1994. Cartin T, Principles and Practices of TQM, ASQC, 1993. Imai M., KAİZEN, The Key to Japan’s Competitive Success, The Kaizen Inst.Ltd., 1986 Türk Standardları Enstitüsü, TS - ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemleri. ISO 9001:2015, Quality Management Systems, ISO. ISO TC/176/SC2, WG18/ TG 1.2.2 - Final QA & QM Survey Report, May 1998, ISO/TC176/SC2/WG18/N49 rev A. Voehl F., Jackson P., Ashton D., ISO 9000 - An Implementation Guide for Small to Mid-Sized Businesses, St. Lucie Press, 1994. Wilson L. A., Eight-Step Process to Successful ISO 9000 Implementation, ASQC Quality Press, 1996. Edosomwan J. A., Customer and Market-Driven Quality Management, ASQC Quality Press, 1993. Tan S, Peşkircioğlu N, Kalitesizliğin Maliyeti, MPM Yayınları, No: 3425, 1987. Düren Z, İşletmelerde Kalite Çemberleri, Evrim Basım Yayın Dağıtım, 1990. Taptık Y, Keleş Ö, Kalite Savaş Araçları, Kalder Yayınları, No: 21, 1998. Erginel N, Tasarım Hata Türleri ve Etkileri Analizinin Etkinliği İçin Bir Model ve Uygulaması, Endüstri Müh. Dergisi, Cilt 15, Sayı: 3, 17-26, 2004.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kalite Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar |
2 | Kalite Maliyetleri |
3 | Kalite İyileştirmede Kullanılan Teknikler |
4 | İstatistiksel Kalite Kontrolu |
5 | Prosesi Anlamak, Veri Toplamak, Proses Değişkenliği ve Değişim Kontrolü |
6 | Niceliksel Kalite Özellikleri ile Oluşturulan Kontrol Diyagramları |
7 | Niceliksel Kalite Özellikleri ile Oluşturulan Kontrol Diyagramları |
8 | Niteliksel Kalite Özellikleri ile Oluşturulan Kontrol Diyagramları |
9 | Niteliksel Kalite Özellikleri ile Oluşturulan Kontrol Diyagramları |
10 | Proses Yeterlilik Analizi |
11 | CUSUM Diyagramı ve EWMA Diyagramı |
12 | Kabul Örneklemesi |
13 | Kabul Örneklemesi |
14 | İşletmelerde İstatistiksel Proses Kontrol Sisteminin Tasarımı ve Kurulması |
15 | Özdeğerlendirme |
16 | Özdeğerlendirme |
17 | Özdeğerlendirme |